וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיפלומטים טורקים: המשט - אירוע בין ידידים

עיתון טורקי דיווח כי במהלך פגישה בארצות הברית, הבהירו דיפלומטים טורקים כי ארצם מעוניינת לשמור על יחסים ידידותיים עם ישראל, למרות אירועי המשט לעזה. לדבריהם, ככל שישראל תתנצל מהר יותר על האירועים, כך ייטב לכולם

גורמים רשמיים בטורקיה הדגישו את מחויבותה של אנקרה לשמור על יחסים ידידותיים עם ישראל, למרות המתיחות המתמשכת בין שתי המדינות מאז אירועי המשט לעזה בסוף מאי. העיתון הטורקי "טודייז זמאן" דיווח היום (חמישי) מפי מקורות דיפלומטיים טורקיים בוושינגטון, כי במהלך ביקור משלחת של משרד החוץ הטורקי בבירה האמריקאית, הגדירו חבריה את מה שהתרחש בים כאירוע בין "שתי ידידות".

לדברי אחד המקורות, אירועי המשט, שהסתיימו במותם של תשעה טורקים, היו הפעם הראשונה שישראל חוותה תקרית כזו עם מדינה ידידותית. לכן, לטענתו, לתקרית היתה השפעה משמעותית, אולם, היא לא קשורה ליחסי טורקיה עם מדינת ישראל או עם העם היהודי, אלא נוגעת ליחסים עם הממשלה הנוכחית בישראל.

"דרושה התנצלות מהירה"

לפי הדיווח, המשלחת הטורקית ביקשה מהגורמים האמריקאיים עמם היא נפגשה להפעיל לחץ על ישראל על מנת להתגבר על המשבר. לגבי צוות הבדיקה של האו"ם לאירועי המשט, המקורות צופים כי הוא יקבע כי ישראל אשמה באירועים. לכן, ככל שישראל תקדים להביע התנצלות וחמלה, כך הבעיה תיפתר מהר יותר. לדבריהם, עיכוב בפתרון הבעיה לא יהיה לטובת ישראל או טורקיה.

כמו כן, הדיפלומטים הטורקים אמרו לעמיתיהם האמריקאים, כי המתיחות ביחסים בין שתי הממשלות מונעת מטורקיה לחדש את תפקידה כמתווכת בין ישראל לסוריה. לדידם, השבת יחסי ישראל-טורקיה על כנם, היא לטובת כולם, כולל ארצות הברית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully