וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקפאת הבנייה מסתיימת, השטח רק מתחיל להתחמם

26.8.2010 / 10:04

בדיוק חודש נותר עד פקיעת מועד הקפאת הבנייה בהתנחלויות, ופעילי השטח בשמאל ובימין נערכים לקרב על התודעה. מועצת יש"ע משיקה קמפיין הקורא לחידוש הבנייה ותנועת "שלום עכשיו" תקיים הפגנה בהתנחלות טלמון

31 ימים נותרו עד מועד פקיעת הקפאת הבנייה בהתנחלויות, ובמערכת הפוליטית מתעוררים לחיים. מועצת יש"ע מתכננת להשיק בסוף השבוע קמפיין חדש שיורכב מציטוטי שרים שהתבטאו בעד חידוש הבנייה תחת הכותרת "בונים על המילה שלכם". השלטים והמודעות ייחתמו בסיסמה "לא נכנעים. בונים".

במועצת יש"ע אף מספרים שבימים האחרונים פנו אליהם שרים מיוזמתם וסיפקו ציטוטים חדשים ומעודכנים במטרה "למסמר" את התחייבותם לחידוש הבנייה. בין השאר ניתן למצוא בקמפיין את הציטוט "לא ניתן יהיה להמשיך את ההקפאה בפועל או בהסכמה שבשתיקה", עליו חתומה שרת התרבות והספורט לימור לבנת, את הציטוט "ש"ס לא תסכים להקפאת בניה בהתנחלויות ולו ליום אחד" של שר הפנים אלי ישי וכן ציטוטים של השרים סילבן שלום, גלעד ארדן ואביגדור ליברמן.

דובר מועצת יש"ע ישי הולנדר אמר לוואלה! חדשות כי הקמפיין נועד בין השאר למנוע לחץ אמריקאי על ראש הממשלה בנימין נתניהו. לדבריו, "לקראת נסיעת ראש הממשלה לוושינגטון, אנחנו בהחלט ערים לסימנים ולאיתותים של הבית הלבן על פתרונות יצירתיים כאלה ואחרים. הרעיון הוא ששרי הממשלה יתחרו ביניהם על ציטוטים מיליטנטיים כדי שייכנסו לקמפיין. אנחנו רוצים שאובמה יבין שאין לנתניהו אפשרות פוליטית להמשיך את ההקפאה. אנחנו בונים על המלה של השרים, וזו נקודת מבחן".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הרעיון הוא ששרי הממשלה יתחרו ביניהם על ציטוטים מיליטנטים כדי שייכנסו לקמפיין"/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתמול גם שלחו ראשי המועצות והרשויות ביהודה ושומרון מכתב שהועבר ללשכת ראש הממשלה נתניהו, בדרישה שיודיע באופן פומבי כי בסמכותו לאשר את כל המכרזים שהוכנו במהלך תקופת ההקפאה לקראת חידוש הבנייה בהתנחלויות.

הסמכות הפורמלית של מתן האישור למכרזי הבנייה נמצאת כיום בידי שר הביטחון אהוד ברק. על פי דרישת המתנחלים, אם ברק לא יאשר את מכרזי הבנייה - על נתניהו להפקיע את הסמכות מידיו ולתת להם את אישורי הבנייה הסופיים בגדה המערבית.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

כאן נוסדה המדינה הדו לאומית

מנגד, תקיים בצהריים תנועת "שלום עכשיו" הפגנה סמוך להתנחלות טלמון בדרישה שלא לחזור לבנות בהתנחלויות. בתנועה סיפרו כי בהתנחלות מתוכננות מאות יחידות דיור חדשות. בכוונת המפגינים להגיע לאתר הבנייה ולהניח "אבן פינה" להקמת המדינה הדו-לאומית. במקום יוצבו שלטים הנושאים את המסר: "כאן נוסדה המדינה הדו-לאומית".

מזכ"ל התנועה, יריב אופנהיימר, סיפר לוואלה! חדשות כי התנועה מתכננת להגביר את פעילותה בשטח ולערוך סיורים באתרי הבנייה המיועדים בשטחים. לדבריו, "קיים אצלנו חשש גדול שהאינטרסים של המתנחלים ינצחו את אלה של מדינת ישראל, ונתניהו יקריב את הסיכוי להגיע להסדר ואת מעט הכבוד שנשאר לישראל בזירה הבינלאומית. הלחץ של הימין ללחוץ אותו מאד מדאיג. הבנייה בהתנחלויות מובילה אותנו למדינה דו-לאומית, והמצב כבר היום הוא כמעט בלתי הפיך. אם היכולת להיפרד מהפלסטינים תהפוך לבלתי אפשרית, מי שייהנה הוא חמאס ואירן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully