וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתנחלים לנתניהו: אל תתחמק, דאג שהבנייה תימשך

יהושע בריינר

25.8.2010 / 7:55

ראשי הרשויות ביו"ש דורשים מרה"מ "לעמוד בהתחייבותו" ולהודיע על חידוש הבנייה בגדה עם תום ההקפאה. בטרם צאתו לוושינגטון המתנחלים כתבו לנתניהו: "הודע לעולם כי הבנייה בארץ ישראל תימשך"

32 יום לפני סיום ההקפאה ורגע לפני צאתו של ראש הממשלה לוושינגטון, ראשי המועצות והרשויות ביהודה ושומרון מגבירים את הלחץ על נתניהו. במכתב שהועבר ללשכת נתניהו דורשים ראשי ההתנחלויות ברחבי הגדה מראש הממשלה להודיע באופן פומבי כי בסמכותו לאשר את כל המכרזים שהוכנו במהלך תקופת ההקפאה לקראת חידוש הבנייה בהתנחלויות.

הסמכות הפורמלית של מתן האישור למכרזי הבנייה נמצאת כיום בידי שר הביטחון אהוד ברק. על פי דרישת המתנחלים, אם ברק לא יאשר את מכרזי הבנייה - על נתניהו להפקיע את הסמכות מידיו ולתת להם את אישורי הבנייה הסופיים בגדה המערבית.

לטענת המתנחלים, "התחמקות כלשהי מאישור מכרזי הבנייה כבר ב-26 לספטמבר כמוה כהמשך הקפאה - על כל המשתמע מכך - במישור המדיני, הציבורי והפוליטי. זהו יום הדין. אתה יודע שההתיישבות בארץ היא זכותנו הלגיטימית. על כן אנו מצפים ממך שתבהיר לעולם בצורה הברורה ביותר, כפי שהבטחת לפני תשעה חודשים, שהבנייה בארץ ישראל תימשך".

"אשר את המכרזים, כפי שהבטחת"

במכתב, עליו חתומים כל ראשי המועצות וראשי מועצת יש"ע, דורשים המתנחלים מנתניהו להודיע פומבית על סיום ההקפאה. המתנחלים מבקשים במכתבם להזכיר לנתניהו את הבטחותיו, לפיהן ההקפאה היתה פעולה חד פעמית וזמנית. "בעוד 32 יום תעמוד הבטחתך זו למבחן, בפני הציבור הישראלי והעולם כולו. עלייך לאשר את היציאה למכרזי הבנייה על מנת שנשוב לחיים נורמליים, כפי שהתחייבת".

במקביל ממשיכים ראשי המועצות להכין את כל אישורי הבנייה לקראת מועד סיום ההקפאה בספטמבר, במטרה לזרז את חידוש הבנייה ביהודה ושומרון, אשר הופסקה לתשעה חודשים בעקבות צו ההקפאה. עם זאת, היציאה למכרזים תתבצע אך ורק תחת אישורו של שר הביטחון ברק.

עדכון ראשון: 06:55

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully