וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוניפי"ל: צה"ל פעל בשטחו בעת הירי בלבנון

דו"ח של יוניפי"ל אישר סופית את מסקנות החקירה הראשונית וקבע כי ישראל פעלה בשטחה בעת תקרית הירי בגבול לבנון בה נהרג דב הררי. "מקווים שהדו"ח יעזור לצדדים למנוע הישנות התקרית"

יוניפי"ל הציג הלילה (חמישי) את ממצאי דו"ח חקירת תקרית הירי בגבול לבנון בחודש שעבר בה נהרג סא"ל דב הררי ונפצעו ארבעה חיילים בצבא לבנון. על פי ממצאי הדו"ח, ישראל לא חצתה את הגבול וביצעה את פעולות גיזום העצים בשטחה. החקירה אישרה את השערתם הראשונית של חיילי יוניפי"ל, לפיה ישראל לא התגרתה בצבא לבנון טרם הירי לעבר חיילי צה"ל.

מפקד כוח יוניפי"ל בלבנון אלברטו אסרטה קואבס, אמר כי "הדו"ח הוא תוצאה של חקירה מקצועית ובלתי תלויה. הוא מבוסס על העובדות ועל כל הראיות הזמינות. אנו מקווים שהדו"ח יעזור לשני הצדדים למנוע הישנות של תקריות רציניות וטרגיות שכאלה בעתיד".

יממה לאחר התקרית הודיעו כוחות יוניפי"ל כי כוחות צה"ל פעלו בצד הישראלי של "הקו הכחול", לפני תקרית הירי בגבול לבנון. "יוניפי"ל קבעה שהעצים שנגזמו בידי הצבא הישראלי מוקמו בצד הדרומי של הקו הכחול בצד הישראלי", כך נאמר בהודעה של דובר הארגון. הדו"ח שהוצג הלילה, אישר את מסקנותיהם הראשוניות.

בעקבות האירועים, שהוגדו בישראל כקשים ביותר מאז תום מלחמת לבנון השנייה באוגוסט 2006, החליטו ביוניפי"ל לתגבר את כוחותיהם בגבול, בעיקר בליווי הסיורים הישראלים מהצד הלבנוני של הגבול

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully