וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת: נאלץ להגן על מדינות המאויימות מאירן

נשיא צרפת ניקולא סרקוזי הזהיר את אירן מפני כישלון המו"מ על תכניתה הגרעינית. "יש השלכות חמורות למדיניות שתאפשר לאירן ללכת בנתיב הגרעיני. זה יגרום אפילו לעימות צבאי"

הלחץ האירופי על אירן גובר. נשיא צרפת ניקולא סרקוזי הזהיר הערב (רביעי) את טהרן מפני כישלון המו"מ עם המערב ואמר כי אם תבחר להמשיך בתוכניתה הגרעינית, מעצמות העולם ייאלצו לנקוט בצעדים קשים במטרה להגן על מדינות האזור המאויימות.

"אם לא יושג הסכם אמין – הבידוד של אירן בזירה הבינלאומית רק יגדל", אמר הנשיא הצרפתי בפני השגרירים הזרים במדינה. "נוכח האיום הגובר, נאלץ להתארגן מחדש כדי להגן על המדינות המאויימות".

סרקוזי הסביר כי גורמים רבים במזרח התיכון חוששים מפני האפשרות של התחמשותה הגרעינית של אירן והזהיר מפני ההשלכות האזוריות של המהלך. "כולם יודעים שיש תוצאות חמורות למדיניות שתאפשר לאירן ללכת בנתיב הגרעיני. זה יגרום לתפוצת נשק גרעיני או אפילו לעימות צבאי".

סרקוזי סיכם ואמר כי "אני מקווה שנצליח לעלות על דרך המלך ונוכל להשיג הסכם טוב במהלך החודשים הקרובים, וכך נביא להסרת החששות מקרב הקהילה הבינלאומית".

לפני כשבוע, אירן הודיעה כי היא מוכנה לשוב לשולחן הדיונים עם שש מעצמות המערב כבר בחודש ספטמבר. המנהיג העליון במדינה, האייתוללה עלי חמינאי, הסתייג ואמר כי מדינתו לא תסכים לחדש את המו"מ עם המערב, אם הסנקציות שהוטלו עליה לא יוסרו. ואולם, באירן ממשיכים לטעון בתוקף כי המדינה אינה מבקשת להשיג נשק גרעיני, גם לאחר הפעלתו של הכור האטומי בבושהר במהלך סוף השבוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully