וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק: "מראות גירוש ילדי הזרים יגרמו נזק בלתי הפיך"

שר הביטחון הודיע כי בכוונתו ליזום דיון חוזר בממשלה בעניין גירוש ילדי העובדים הזרים, במטרה להשאירם בארץ. "מעצר וגירוש מאות ילדים יפגע פגיעה אנושה בדמותה של ישראל בעולם"

שר הביטחון, אהוד ברק, הודיע היום (שלישי) כי בכוונתו ליזום דיון חוזר בממשלה ביום ראשון הקרוב, בסוגיית גירוש ילדי העובדים הזרים. זאת במטרה להשאיר בישראל 400 ילדים שצפויים להיות מגורשים בעקבות החלטת הממשלה הנוכחית בעניינם. ברק נעדר מהישיבה בה התקבלה ההחלטה, כיוון ששהה בוושינגטון.

שר הביטחון הבהיר כי "ההחלטה להעניק מעמד לכ-800 מהגרי העבודה היא ראויה וצודקת, אך ההחלטה לעצור ולגרש מהארץ 400 ילדים היא שרירותית. מראות של שוטרים פושטים על בתיהם של מהגרי עבודה ומוציאים מתוכם בכוח ילדים, מראות של סוהרים מחזיקים משפחות במתקני הכליאה ומראות של פקחי משרד הפנים, המובילים ילדים דוברי עברית ומעלים אותם על מטוסים, יגרמו לכולנו נזק בלתי ניתן לתיקון, כלפי פנים וכלפי חוץ".

לדברי ברק, "המאזן הדמוגרפי של מדינת ישראל לא ישתנה בעקבות מתן מעמד לכל ילדי מהגרי העבודה החיים כיום בישראל ואשר הוריהם נכנסו לראשונה לארץ באשרה או רישיון כחוק. לעומת זאת, מעצר וגירוש מאות ילדים דוברי עברית, שרבים מהוריהם הוזמנו על-ידי רשויות המדינה לסעוד את קשישיה, לבנות את בנייניה ולעבד את שדותיה החקלאים, יפגע פגיעה אנושה בדמותה של ישראל בעולם".

"לגבש מדיניות ברורה ונוקשה"

במקביל קרא ברק לגבש מדיניות הגירה ברורה, יעילה ונוקשה, שתצמצם כניסה בלתי מבוקרת של מהגרי עבודה נוספים לתחומי המדינה. ברק סיכם כי "על הממשלה לאמץ את המלצות הצוות הבין-משרדי בכל הנוגע למתן מעמד באופן שיחול על כל הילדים הנמצאים בישראל, ביום החלטת הממשלה, ולא רק על חלקם".

"את יתר המלצות הצוות הבין-משרדי ראוי להחיל מכאן ולהבא, על מנת להבטיח שישראל אכן תשמור על זכותה להחליט מי יבוא בשעריה ומי ישהה בה. בכל תולדות המדינה לא עצרו הרשויות ולא גירשו בכוח הזרוע ילדים דוברי עברית רק משום שהוריהם חטאו בשהייה שלא כדין בתחומה".

בתחילת החודש החליטה הממשלה לאמץ את המלצות הוועדה הבין-משרדית ולהביא לגירושם של כ-400 מתוך 1,200 ילדי העובדים הזרים. 13 שרים הצביעו בעד ההחלטה ו-10 הצביעו נגדה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully