וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש סבא"א: "ישראל עושה שימוש נכון בגרעין"

הנושא האירני עמד בלב פגישת הנשיא פרס וראש הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית. אמאנו: "ישראל זו דוגמא טובה לשימוש בגרעין לצורכי שלום"

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

ראש הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית של האו"ם, יוקיה אמאנו, נועד היום (רביעי) עם נשיא המדינה שמעון פרס במסגרת ביקורו של אמאנו בישראל. השניים דנו בהתפתחויות באזור וכן בפיקוח על תוכנית הגרעין האירנית. חרף הלחצים הבינלאומיים, בעיקר מצד מדינות ערב, לדון בנושא הגרעין הישראלי, הקפיד ראש סבא"א שלא להתייחס לנושא ואמר שישראל עושה שימוש נכון בגרעין לצרכים אזרחיים.

הוא סקר בפני הנשיא פרס את מדיניות הסוכנות ואת היעדים הקרובים והרחוקים הנוגעים למדינות קרובות ורחוקות מישראל. "הגעתי שלשום, היה לנו לו"ז אינטנסיבי, פגשתי את השר יעלון, ביקרתי במרכז למחקר גרעיני בסורק, מארחיי ערכו לי סיור מוסק מעל ישראל והתרשמתי מיכולות המחלקה לרפואה גרעינית בבית החולים הדסה. זוהי דוגמא טובה לשימוש בגרעין לצורכי שלום", סיכם אמאנו.

פרס התייחס בפגישה לאיום האירני וטען שזו לא תהסס לעשות שימוש בנשק גרעיני. "ישראל והעולם נמצאים תחת איום של אירן שאינה מהססת לאיים בשימוש בנשק גרעיני", אמר פרס. "אי אפשר להפריד את תוכניות הגרעין של מדינה מאופי המשטר שלה", אמר הנשיא והוסיף כי "ההתבטאויות של אחמדיניג'ד הקוראות להשמדת ישראל ומכחישות את קיומה של השואה הינן חסרות תקדים בעולם הדיפלומטי והקהילה הבינלאומית והסוכנות לאנרגיה אטומית צריכות להתייחס אליהן במלוא החומרה המתבקשת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully