וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן: ערכנו ניסוי מוצלח בטיל קרקע-קרקע

אירן ממשיכה להציג את יכולותיה הצבאיות. הפעם מדובר בשיגור טיל קרקע-קרקע מסוג דור שלישי של "פתח 110". שר ההגנה, שנכח בניסוי, חזר על הצעתה של אירן לסייע לצבא לבנון

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידיאו: יאיר דניאל)

אירן ערכה שיגור ניסיוני של טיל קרקע-קרקע מתוצרתה מסוג "פתח 110", כך דיווחה היום (רביעי) סוכנות הידיעות האירנית ISNA. הניסוי נערך פחות משבוע לאחר ניסוי דומה בטיל מסוג אחר. לדברי שר ההגנה האירני הגנרל אחמד וחידי, הטיל, שהוא דור שלישי של ה"פתח 110", פגע במדויק במטרתו, והוא יועבר לצבא בשבועות הקרובים.

"טווח גדול, דיוק רב, ויכולות לפעול במזג אוויר מגוון, הם חלק מהמאפיינים של הטיל הזה", אמר וחידי. השר לא פירט את טווח הטיל, אך בעבר אירן טענה כי גרסה קודמת שלו מסוגלת להגיע למרחק של 150 עד 200 קילומטרים.

וחידי חזר על הצעתה של אירן להגיש סיוע לצבא לבנון, אותו הציעה לראשונה אחרי תקרית הגבול בין צבא לבנון לישראל לפני כשלושה שבועות. "לבנון והצבא הלבנוני הם חברים שלנו, ואם תהיה בקשה אנו מוכנים לעזור להם", אמר וחידי.

ביום ראשון ציינה אירן את יום התעשיות הביטחוניות, במסגרתו חשף הנשיא מחמוד אחמדינג'ד מפציץ ללא טייס המסוגל לטוס למרחקים ארוכים. יום אחר כך חנך וחידי קו ייצור של שתי ספינות טילים חדשות מתוצרת אירן.

נערכים למתקפה

על רקע הפגנת הכוח האירנית, אמר אתמול הגנרל יחיא רחים ספווי, יועצו הצבאי של מנהיג אירן, ומי שהיה מפקד משמרות המהפכה, לסוכנות הידיעות "פארס ניוז", כי על הכוחות המזוינים באירן להיערך למתקפה ישראלית-אמריקאית, והדגיש כי על אירן לפתח את יכולת התקיפה של מטרות רחוקות.

לדברי ספווי, "ההיגיון מחייב את הכוחות המזוינים של אירן להתכונן ולחזק את עצמם למתקפות-מנע ומתקפות-תגובה מול האויבים, גם מחוץ לאזור. עליהם לשמור על מוכנות מלאה ולהגביר את יכולות הקרב שלהם בכדי לעשות זאת". עם זאת ציין ספווי כי "האמריקאים והציוניים לא נמצאים במצב מתאים לתקוף את אירן", אך הדגיש שאסור לאירן לזלזל באויביה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
  • עוד באותו נושא:
  • איראן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully