וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האנטישמיות נמשכת: מכתב איום בבית כנסת בצרפת

יממה לאחר חשיפת צלב הקרס הענק בגרמניה, מתפללים גילו בפתח בית כנסת בדראנסי מכתב איום ובו קליעי אקדח. הפרבר הצרפתי שימש במלחמת העולם השנייה כנקודת איסוף לשם שילוח יהודים למחנות ההשמדה

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: עידן גוראל)

מקרה נוסף של אנטישמיות באירופה. לאחר שרק אתמול נחשף צלב קרס ענק בשדה תירס בגרמניה - מכתב איום נגד יהודים הונח בשערי בית כנסת שבפרבר דראנסי, מצפון לפריז. סמי גוזלן, נשיא הארגון נגד אנטישמיות, אמר כי המכתב נשא צלב קרס והכיל קליעי אקדח. במהלך מלחמת העולם השנייה הוקם בפרבר הצרפתי מחנה איסוף ששימש לשילוחם של כ-70 אלף מיהודי פריז למחנות ההשמדה.

לדברי גוזלן, המכתב נשלח כבר ב-14 לבית הכנסת, אך הוא נחשף רק אתמול, עם שובם של ראשי הקהילה מחופשת הקיץ. בעקבות התקרית הפציר גוזלן ברשויות החוק ובבעלי הסמכות במדינה "להגביר באופן משמעותי את האבטחה מסביב לאתרי הפולחן" לקראת כניסתה של השנה העברית החדשה בחודש הבא. גוזלן הוסיף כי מכתב איומים דומה נשלח באחרונה גם לבית כנסת בסטן, פרבר פריזאי אחר.

המחנה בדראנסי הוקם בשנת 1941 ושוחרר ב-1944. על פי רישומים במקום, עברו בין כתליו קרוב ל-70 אלף יהודים, כשליש מהם היו אזרחי צרפת. ב-1976 הוקם בדראנסי אתר הנצחה לזכר יהודי פריז שנשלחו אל מותם במהלך מלחמת העולם השנייה. מאז, האתר חולל לפחות פעמיים בכתובות נאצה שרוססו על ידי אלמונים.

אתמול פתחה משטרת גרמניה בחקירה בעקבות דיווח שהתקבל, על צלב קרס ענקי שנקצר בשדה תירס במחוז בוואריה. צלב הקרס אותר על ידי טייס שהבחינו בו שעה שריחף מעל השדה. לדברי המשטרה, לא ברור עדיין מי אחראי לסימון הצלב, שגודלו 20 מטרים רבועים. השדה שבו נמצא צלב הקרס אמור להיקצר בעוד שלושה שבועות, אך ייתכן שבעליו יידרש לקצור את הגידולים שמסביב לצלב הקרס בכדי להעלים אותו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully