וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: הקפאת הבנייה תידון בתחילת השיחות

הבית הלבן הודיע כי הקפאת הבנייה בהתנחלויות תהייה נושא השיחה כבר בפגישת נתניהו ואבו מאזן עם מזכירת המדינה האמריקאית ב-2 בספטמבר. "ארה"ב 'לוקחת בחשבון' את הדרישה הפלסטינית להקפאת הבנייה"

דובר הבית הלבן פיליפ קרולי אמר הלילה (שלישי) כי הקפאת הבנייה בהתנחלויות תידון כבר בתחילת השיחות הישירות בין ישראל לפלסטינים שצפויות להתחדש בספטמבר. "הקפאת הבנייה בהתנחלויות יהיה נושא הדיון כבר בפגישת המנהיגים עם מזכירת המדינה הילרי קלינטון ב-2 בספטמבר", אמר קרולי.

קרולי אמר כי ארצו "לוקחת בחשבון" את הדרישה הפלסטנית להקפאת הבנייה. עם זאת ארה"ב לא התחייבה לתמוך בדרישה זו. "אנחנו מצפים ששני הצדדים יעשו כל שביכולתם כדי ליצור אווירה בה יוכלו השיחות להימשך באופן קונסטרוקטיבי", אמר קרולי.

"אי אפשר לחשזור אחורה"

אמש אמר ראש צוות המשא ומתן הפלסטיני סאיב עריקאת כי "אם ישראל תמשיך בבנייה בהתנחלויות, היא תקבל בכך החלטה להפסיק את המשא ומתן". במסיבת עיתונאים שקיים ברמאללה הוסיף עריקאת ואמר כי "הגיע הזמן לקבל החלטות ואי אפשר לחזור אחורה לנקודת האפס". הוא הביע תקווה כי ממשלת ישראל תבחר באופצית השלום ולא באופציית ההתנחלות. עריקאת הוסיף כי "ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו קרא לפתוח במשא ומתן ישיר ללא שום תנאים מוקדמים אולם מה שאנחנו רואים היום זה הכתבות"

ראש מערך ההסברה במשרד ראש הממשלה, ניר חפץ, מסר בתגובה לדברי עריקאת כי "ישראל אינה מציבה תנאים מוקדמים כלשהם לפתיחת השיחות הישירות. ראש הממשלה בנימין נתניהו מדגיש בצדק את חשיבותם של הסדרי ביטחון ופירוז מוצקים כחלק מכל הסדר שלום, כדי למנוע בעתיד הישנות של ירי טילים וטרור משטחים שבידי הפלסטינים ביהודה".

ביום שישי הודיעה ארה"ב על חידוש השיחות הישירות בין ישראל והפלסטינים. מזכירת המדינה האמריקאית הילרי קלינטון הודיעה במסיבת עיתונאים כי ארה"ב הזמינה את יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן וכן את ראש הממשלה בנימין נתניהו לפגישה בבית הלבן בוושינגטון ב-2 בספטמבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully