וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קונגו: 200 נשים נאנסו באכזריות במשך 4 ימים

חברי כנופיית מורדים שמטילה את חיתתה בקונגו, השתלטו על עיירה למשך ארבעה ימים, שבמהלכם אנסו כ-200 נשים ובזזו אותן. "בכל מקרה אונס היו מעורבים שניים עד שישה גברים"

כ-200 נשים נאנסו בשיטתיות במהלך מצור בן ארבעה ימים, שערכה כנופיית מורדים על העיירה לובונגי שברפובליקה הדמוקרטית של קונגו. הכנופיה, השייכת למיליציית FLDR מרואנדה, מטילה את אימתה על אזרחים ברחבי קונגו ואחראית על אלפי מקרי אונס מדי שנה. זאת למרות הניסיונות של כוחות האו"ם וצבא קונגו, להילחם בתופעה.

הכוחות החזיקו בעיירה בימים שבין 30 ביולי ועד 3 באוגוסט. "במהלך תקופה זו הכנופיה שדדה את התושבים ואנסה נשים בעיירה ובסביבותיה", סיפרה סטפניה טרסרי, דוברת כוחות האו"ם לתיאום הומניטרי באזור. טרסרי הוסיפה כי לפי נתוני ארגון כוח הרפואה הבינלאומי (IMC) "דווחו 179 מקרים של אינוס נשים. כמעט כולם בוצעו על ידי שניים עד שישה גברים, לעיתים קרובות מול משפחות הקורבנות".

כוחות האו"ם הסיגו לאחרונה 1,700 חיילים מקונגו, נוכח קריאתה של ממשלת קונגו לסיים את משימת שמירת השלום בשנה הבאה. מרגוט וולסטרום, שליחה מיוחדת של האו"ם לענייני אלימות מינית בסכסוך, אמרה באפריל כי נסיגת כוחות האו"ם מהמדינה תהפוך את הלחימה במעשי האונס "הרבה יותר קשה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully