וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפיליפינים: החוטף נהרג, חלק מהחטופים חולצו

כוחות מיוחדים של משטרת הפיליפינים הצליחו להשתלט על האוטובוס שנחטף מוקדם יותר בידי שוטר לשעבר שדרש להחזירו לשירות. החוטף נהרג, מספר חטופים שרדו, לא ידוע גורלם של הנותרים

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: עידן גוראל)

דרמת חטיפת אוטובוס התיירים במנילה הסתיימה אחר הצהרים (שני). החוטף, רולנדו מנדוזה, נהרג לאחר שנורה בראשו במבצע השתלטות של כוחות מיוחדים של המשטרה. מנדוזה, שוטר לשעבר, חטף את כלי הרכב הבוקר בדרישה להחזיר אותו לשורות המשטרה. במהלך האירוע נהרגו שבעה בני אדם, כולם אזרחי הונג קונג.

במשך כתשע שעות ניהלה המשטרה משא ומתן עם מנדוזה, שהיה חמוש ברובה M-16, במהלכו הוא שחרר תשעה בני ערובה, והסכים להעביר אוכל לחטופים. נהג האוטובוס הצליח לברוח, ואמר לכתבים כי כל מי שהיה על האוטובוס נהרג. לאחר שהמו"מ לשחרור החטופים נכשל, כיתרו אנשי הכוחות המיוחדים את האוטובוס למשך יותר משעה, וניסו להשתלט עליו. לאחר כשעה הם הצליחו, ומתוך האוטובוס נשמעו יריות.

"החלטה שגויה"

מנדוזה, בן 55, שוחרר מהמשטרה לפני כשנתיים לאחר שהוגשה נגדו תלונה בגין שוד, סחיטה, ועבירות שקשורות לסמים. הוא דורש ששמו יטוהר וכי יחזירו אותו למשטרה. על האוטובוס היו 25 בני אדם- 22 תיירים מהונג קונג, ונהג, מדריך וצלם מהפיליפינים.

במהלך היום מנדוזה תלה על דלת האוטובוס פתק בו נכתב: "טעות גדולה לתקן החלטה שגויה". על החלון הקדמי נתלה פתק שהכותרת שלו היא: "שחררו את ההחלטה הסופית", ובהמשכו תוארו, ככל הנראה, פרטי המקרה של מנדוזה, כך דיווחה סוכנות הידיעות "רויטרס".

אחיו של מנדוזה אמר לכלי תקשורת מקומיים שאחיו היה מוטרד משחרורו מהמשטרה, וטען שזה נעשה ללא שימוע וללא הגשת תלונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully