וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן: התחלנו לייצר ספינות טילים מהירות

לצד התקדמותה בתחום הגרעיני, אירן ממשיכה לפתח כלי נשק קונבנציונליים מתוצרת מקומית. יום אחרי שהנשיא אחמדינג'ד חשף מפציץ ללא טייס, חנך שר ההגנה האירני קו חדש לייצור שני כלי שיט נושאי טילים

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

אירן ממשיכה להציג פיתוחים צבאיים מתוצרתה. הבוקר (שני) נחנך קו ייצור חדש של ספינות טילים מסוג "סראג' 1" ו"זולפקר". שר ההגנה האירני אחמד וחידי, שנכח בטקס, הדגיש את המהירות של כלי השיט, ואמר כי הם בעלי מערכות ויכולות תקשורת ואלקטרוניקה מתקדמות. וחידי גם הזהיר את אויבי הרפובליקה האיסלמית: "כדאי לאויבנו שלא לשחק באש. אם לא יעשו כן, לא ניתן לצפות איך תגיב אירן. אם האויבים יתקיפו את אירן, תגובתה לא תהיה מוגבלת לאזור אחד".

מפקד חיל הים של אירן שיבח את היכולת של חילו: "אין שני לאירן בעולם מבחינת כלי שיט משגרי טילים בעלי מהירות גבוהה", אמר האדמירל עלי פדבי. "לאוניות מלחמה אמריקאיות יש כיום יכולת לשוט במהירות מירבית של 31 קשרים, בעולם שלכלי השיט האירניים יש היכולת לשוט במהירות הגבוהה פי שניים בממוצע". הגנרל פדבי הדגיש את היכולת של חיל הים האירני להדוף התקפה. "בהינתן הצמיחה הבלתי נתפסת של היכולות ההגנתיות של אירן, אנו יכולים להגן על הגבולות שלנו והזכויות שלנו בצורה הטובה ביותר".

אתמול נערך באירן יום התעשיות הביטחוניות, במהלכו חשף הנשיא מחמוד אחמדינג'ד אב-טיפוס של מפציץ ללא טייס מתוצרת מקומית. לדבריו, המטוס מסוגל לטוס למרחקים ארוכים. מאוחר יותר המשיך אחמדינג'ד להתגרות במערב ובישראל. בראיון לרשת אל ג'זירה אמר הנשיא כי "לישראל אין אומץ לתקוף אותנו, אני לא חושב שהיא איום רציני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully