וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צ'ילה: יידרשו חודשים לחילוץ הלכודים במכרה

יותר משבועיים אחרי שנלכדו במכרה קטן שקרס בצפון צ'ילה, שלחו 33 כורים פתק עליו נכתב שהם עדיין בחיים. הפעולות לחילוצם עלולות להימשך מספר חודשים

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: גדי וינסטוק, קריינות: רועי כ"ץ)

33 כורים בצ'ילה שנלכדו בתוך מכרה עמוק בתוך האדמה לפני 17 ימים, אותרו ושיגרו אמש (ראשון) אות חיים ראשון. אולם מומחים מעריכים כי יידרשו עוד מספר חודשים לחלץ אותם. מכרה הזהב והנחושת הקטן שבו לכודים הכורים קרס ב-5 באוגוסט.

נשיא צ'ילה סבסטיאן פיניירה הגיע לאזור בצפון המרוחק, ואמר שעל פתק שהיה קשור למקדחה שהיתה בשימוש המחלצים נכתב על ידי הכורים: "כל ה-33 שנמצאים במחסה בריאים". עד אתמול לא היה שום סימן חיים מהכורים, והתקווה שיימצאו בחיים הלכה ואזלה. כעת מתחיל המירוץ לחילוצם, והוא עלול להימשך מספר חודשים עקב מורכבות הקדיחה.

הכורים נמצאים 700 מטרים בתוך כור מפותל, במחסה בגודל של דירה קטנה. לדברי הרשויות, יש ברשותם כמויות מוגבלות של מזון, והרופאים המליצו להוריד לאזור גלוקוז, מים מועשרים במינרלים, תרופות ומזון. לפי הערכות, הם איבדו בין 8 ל-9 קילוגרמים ממשקלם.

במכרה ישנם ימכלים של מים ופתחי אוורור שעזרו לכורים לשרוד. הם השתמשו בסוללות מכלי הרכב שנמצאים שם כדי לטעון את מנורות הקסדה שלהם. "אלוהים גדול", כתב מריו לופז בן 63, זקן הכורים, כתב במכתב לרעייתו, שצורף לפתק.

ראינו את השמחה בעיניהם

הנשיא פיניירה אמר שהוא ראה צילומים של הכורים מנפנפים למצלמה שהוחדרה לאזור באמצעות צינור קטן. "הם התקרבו למצלמה וראינו את עיניהם, את השמחה שלהם", הוא אמר. פיניירה הבטיח לערוך רפורמה מקיפה בתקנות הכרייה במדינה, שהיא יצרנית הנחושת הגדולה בעולם.

רבים מבני משפחותיהם של הכורים נמצאים בסמוך אליו מאז שאירעה התאונה. ביום שבת הם האשימו את הרשויות בכך שלא נעשה מספיק כדי לחלצם. הלילה, כשהתקבל סימן החיים, הם פרצו בקריאות שמחה והקלה. "כשהוא ייצא, אני אתן לו מיליון נשיקות", אמרה בתו של מריו גומז. "אף אחד לא יוכל לקחת את האושר הזה ממני. מעולם לא הרגשתי משהו כזה בחיי. אני מרגישה כאילו נולדתי מחדש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully