וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: המו"מ בין ישראל לרשות נועד לכישלון

העיתונות הממלכתית בדמשק גינתה את הודעת הממשל האמריקאי על השקת מו"מ ישיר בין הצדדים. "אין טעם בחידוש המגעים שיסתיימו בכישלון או בהסכם, אשר השלכותיו יהיו גרועות יותר מאלה של אוסלו"

חידוש המו"מ הישיר בין ישראל לרשות הפלסטינית עלול להיות בזבוז זמן, אם ארצות הברית לא תלחץ על ירושלים. כך נטען אחר הצהריים (ראשון) בעיתונות הממלכתית בסוריה.

"אם אין בכוונת הממשל האמריקאי להפעיל לחץ אמיתי על ישראל; אם קצרה ידו של הקוורטט הבינלאומי – אז אין טעם לחידוש המגעים", נכתב במאמר בעיתון הסורי 'תישרין'. עוד נכתב, כי ישראל נדרשת לקבל את החלטות הקהילה הבינלאומית ולעצור את הבנייה בהתנחלויות, בשטחי הגדה המערבית ובמזרח ירושלים. "אין טעם בחידוש המגעים, אשר יסתיימו בכישלון או בהסכם, אשר השלכותיו יהיו גרועות יותר מאלה של אוסלו", נטען בעיתון.

העיתון הסורי אל-וואטן הביע עמדה ספקנית יותר, וציין כי יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן ניאות להיכנס למו"מ בספטמבר רק כדי לרצות את הבית הלבן. בעיתון נכתב כי "אבו מאזן יפתח במגעים חסרי תועלת, אשר לא יובילו לשיקום ירושלים או להשבת הזכויות לעם הפלסטיני". עוד נאמר בו, כי יו"ר הרשות "התנער מהעם הפלסטיני, וזאת כדי לספק את דרישת הבית הלבן".

ביום שישי הודיעה ארצות הברית על חידוש השיחות הישירות בין ישראל לפלסטינים. מזכירת המדינה האמריקאית הילרי קלינטון הודיעה במסיבת עיתונאים כי ארה"ב הזמינה את יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן וכן את ראש הממשלה בנימין נתניהו לפגישה בבית הלבן בוושינגטון ב-2 בספטמבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully