וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר ההודעה: אשכנזי הבטיח לסייע לגלנט

יהושע בריינר, פנחס וולף וקובי מנדל

22.8.2010 / 13:40

זמן קצר לאחר ששר הביטחון ברק הכריז על האלוף יואב גלנט כמועמד לתפקיד הרמטכ"ל הבא של צה"ל, טלפן הרמטכ"ל הנוכחי אשכנזי לגלנט והבטיח להעניק לו את מלוא העזרה. אשכנזי קרא לאלופים שהיו מועמדים לתפקיד להמשיך לפעול לטובת המדינה

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

הרמטכ"ל, רא"ל גבי אשכנזי, שוחח בצהריים (ראשון) עם האלוף יואב גלנט, ובירך אותו על החלטת שר הביטחון לבחור בו לרמטכ"ל ה-20 של צה"ל. אשכנזי איחל לגלנט בהצלחה בתפקיד החשוב אליו ייכנס בעוד מספר חודשים, והבטיח לו את מלוא הסיוע והעזרה. כמו כן, שוחח הרמטכ"ל עם האלופים שהיו מועדמים לתפקיד, וביקש מהם להמשיך לפעול לטובת צה"ל והמדינה.

בתוך כך, התקשר הבוקר שר הביטחון ברק, לנשיא המדינה, שמעון פרס, כדי לעדכנו באופן אישי בדבר החלטתו להמליץ על מינוי האלוף יואב גלנט לרמטכ"ל. הנשיא הודה לברק על העדכון ואמר שאין ספק שזהו מינוי ראוי ביותר, וכי הוא סמוך ובטוח בהצלחתו העתידית של הרמט"כל החדש.

שר הביטחון הסביר את הבחירה ואמר כי "גלנט הוא קצין ותיק, בעל ניסיון מבצעי מגוון ועשיר, כישורי מנהיגות מוכחים ויכולת להוביל את צה"ל להתמודדות עם האתגרים העומדים בפניו ובפני מדינת ישראל".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בירך אף הוא על ההחלטה ואמר כי "זה המהלך הנכון במטרה להחזיר תפקוד יציב וטוב לצמרת הצבא. המצב שנוצר מחייב החלטה מהירה, כיוון שאי הוודאות גובה מחיר יקר".

"חיפזון שלא לצורך"

עם זאת, מספר שרים וח"כים הביעו תמיהה על המהלך המהיר. המשנה לראש הממשלה, והרמטכ"ל לשעבר, משה (בוגי) יעלון, הביע הסתייגות מהודעת שר הביטחון. יעלון אמר בישיבת הממשלה, כי אין להביא את המינוי לאישור הממשלה בשבוע הבא. הוא הביע תמיהה על "החיפזון בהחלטה לנוכח המתרחש, בו רב הנסתר על הנגלה".

יו"ר הוועדה לביקורת המדינה, ח"כ יואל חסון (קדימה), אמר כי "ברק הצליח בבחירת הרמטכ"ל הבא ומינה אדם ראוי ומפקד מצטיין שיוכל להמשיך להוביל את צה"ל להצלחות מבצעיות. יחד עם זאת, ברק נכשל בתהליך וגרם לצה"ל נזק משמעותי. אין ספק שהכנסת צריכה לקבל החלטה בעקבות תקדים ברק בנוגע לדרך שבה צריך להיבחר הרמטכ"ל הבא".

ח"כ נחמן שי (קדימה) הביע אף הוא הסתייגות מהמהלך, והזכיר כי חקירת המסמך שכונה "מסמך גלנט" טרם הסתיימה. לדבריו, "לצד הברכות שהאלוף גלנט ראוי להן, צריך להזכיר לכל, כולל לשר הביטחון, כי חקירת המשטרה בעניין זה לא הסתיימה וצריך לחכות לסיומה. שר הביטחון נחפז שלא לצורך. בכל מקרה, אין בשום פנים ואופן לעבור לסדר על השתלשלות האירועים שליוותה את התהליך של בחירת הרמטכ"ל החדש. הדרך הנכונה היא לבקש כעת ממבקר המדינה להרחיב את הבדיקה שהוא מנהל לגבי מינוי אלופים בצה"ל, גם לגבי מינוי רמטכ"לים".

תושבי מושב עמיקם שבאזור זכרון יעקב, מקום מגוריו של גלנט בעשר השנים האחרונות, הביעו התרגשות ושמחה על הודעת שר הביטחון. אילן שוורצברג, חברו של גלנט ותושב המקום, אמר כי "זה יום שמח לי ולכל עם ישראל. נבחר היום רמטכ"ל ראוי, לוחם שעשה את דרכו מלמטה בשייטת 13, ואני גאה שהוא חבר המושב וחבר שלי. מדובר במשפחה נהדרת שתורמת הרבה למושב, בניגוד לכל הפרסומים. אני שוחחתי איתו בימים האחרונים והיו לו ימים לא פשוטים. ניסו לתפור עליו תיק. אני משוכנע במיליון אחוזים שגלנט נקי וראוי ולא מתעסק בדברים המלוכלכים ששמענו בימים האחרונים".

עדכון ראשון: 12:33

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully