וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק החליט: יואב גלנט יהיה הרמטכ"ל הבא

יהושע בריינר ופנחס וולף

22.8.2010 / 11:04

שר הביטחון אהוד ברק הודיע הבוקר בישיבת הממשלה, כי החליט למנות את אלוף פיקוד הדרום לתפקיד יורשו של אשכנזי, שיסיים את תפקידו בחודש פברואר. נתניהו: "זה המהלך הנכון"

שר הביטחון אהוד ברק הודיע הבוקר (ראשון) בישיבת הממשלה לשרים, כי החליט למנות את אלוף פיקוד הדרום יואב גלנט לתפקיד הרמטכ"ל הבא של צה"ל. גלנט יחליף את רא"ל גבי אשכנזי, שאמור לסיים את תפקידו בחודש פברואר 2011.

המינוי יובא לאישור הממשלה בשבוע הבא. לפני קבלת ההחלטה התייעץ ברק עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. לדברי ברק, "גלנט הוא קצין ותיק, בעל ניסיון מבצעי מגוון ועשיר, כישורי מנהיגות מוכחים ויכולת להוביל את צה"ל להתמודדות עם האתגרים העומדים בפניו ובפני מדינת ישראל".

"תהליך חילופי קצינים בכירים בצה"ל הוא תהליך חיוני לעוצמתו וחוסנו של הצבא, ויכולתו לתת מענה לאתגרים של מדינת ישראל", הוסיף ברק.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בירך על הודעתו של ברק ואמר כי "זה המהלך הנכון במטרה להחזיר תפקוד יציב וטוב לצמרת הצבא. המצב שנוצר מחייב החלטה מהירה, כיוון שאי הוודאות גובה מחיר יקר".

למרות הסכסוך המתוקשר עם אשכנזי, אמר ברק כי "הרמטכ"ל הוא מהמפקדים המובחרים של צה"ל, שהוביל בהצלחה רבה את תהליך בניין הכוח והפקת הלקחים לאחר מלחמת לבנון השנייה, והאחראי המרכזי להישגים מבצעיים חשובים של צה"ל". שר הביטחון הבהיר, כי "אשכנזי ייהנה מגיבוי ומשיתוף פעולה מלא עד ליום האחרון של כהונתו", וכי הוא "משוכנע שתהליך ההיערכות לכניסת הרמטכ"ל הבא לתפקידו, לא יפגע בעבודה השוטפת של צה"ל ושל המטכ"ל".

ברק סיים בימים האחרונים סבב שיחות עם חמשת המועמדים לרמטכ"ל- ובהם סגן הרמטכ"ל בני גנץ, אלוף פיקוד המרכז אבי מזרחי, אלוף פיקוד צפון גדי אייזנקוט, ונספח צה"ל בוושינגטון גדי שמני. ברק הביע את הערכתו לכל אחד מהמועמדים וביקש מכל אחד מהם להישאר בצה"ל ולהמשיך לתרום לו. הוא הוסיף כי "הבחירה בין המועמדים לא הייתה פשוטה, משום שכל המועמדים ראויים ביותר". עם זאת, לפי ההערכות, אייזנקוט וגנץ צפויים לפרוש מצה"ל לאחר שלא קיבלו את המינוי.

שר הביטחון ביקש לקבוע את זהות הרמטכ"ל חצי שנה מראש, על מנת לאפשר חפיפה והעברת מטה מסודרת. כזכור, הרמטכ"ל עצמו התנגד בתוקף לקביעת זהות מחליפו זמן כל כך ארוך לפני סיום כהונתו הצפויה בפברואר 2011. גורמים המקורבים לאשכנזי אמרו כי הכרזה על זהות הרמטכ"ל הבא תהפוך את אשכנזי עצמו ל"ברווז צולע".

היועמ"ש אישר את המינוי

ברק הודיע ביום חמישי כי החליט לחדש את הליך בחירת הרמטכ"ל הבא, לאחר הודעת המשטרה כי צמרת צה"ל וכן לשכתו של ברק נקיים מכל חשד הנוגע לפרשה המכונה "מסמך גלנט". ברק נפגש בסוף השבוע עם כל חמשת המועמדים לתפקיד במסגרת סבב הראיונות השני שהוא מקיים עימם. בנוסף, נפגש שר הביטחון עם הרמטכ"ל גבי אשכנזי במה שמוגדרת כשיחה אישית, בה דנו השניים על השלכות פרשת המסמך המזויף.

ביום חמישי הודיע היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין, במכתב ששלח לראש הממשלה ולשר הביטחון, כי אין מניעה משפטית מלבחור רמטכ"ל חדש. עם חשיפת הפרשה וההחלטה על חקירה פלילית, הודיע ויינשטיין כי "לא ניתן לקבל החלטה על בחירת רמטכ"ל בשלב זה"ף אולם לאחר הודעת המשטרה כתב כי "בעקבות ההתפתחויות בחקירה ועל רקע ממצאי הביניים של המשטרה, לפיהם אין תשתית ראייתית לכך שמי מהאלופים המועמדים לתפקיד הרמטכ"ל מעורבים בהכנת המסמך – קביעה זו כבר לא תקפה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully