וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום שאחרי המינוי: הטלטלה שתעבור צמרת צה"ל

22.8.2010 / 15:51

מערכת הביטחון עלולה להיכנס לסחרור בעקבות ההודעה על מינויו הצפוי של האלוף יואב גלנט לרמטכ”ל ה-20. לפי ההערכות, אשכנזי עשוי לעזוב מוקדם מהצפוי וגם אייזנקוט וגנץ לא ימשיכו. קצין בכיר: "בפועל, אשכנזי הוא עכשיו ברווז צולע עד פברואר"

שלומי גבאי

(צילום: שלומי גבאי, עריכת וידאו: יותם בן-דוד)

הכרזתו של שר הביטחון אהוד ברק בישיבת הממשלה היום (ראשון) על מינויו הצפוי של יואב גלנט לתפקיד הרמטכ"ל ה-20 של צה"ל, עשויה לגרור את מערכת הביטחון לסחרור וצפויה להביא לגל עזיבות משמעותי בצה"ל. בתוך כך, המינוי יפתח את צוואר הבקבוק שנוצר בדרגי האלופים. בשנה הקרובה צפויים להתחלף כל אלופי הפיקודים בצה"ל.

בשלב זה מדובר בההערכות בלבד, אולם ברור שלפחות אחד מארבעת האלופים שהיו מועמדים לתפקיד הרמטכ"ל יעזוב את צה"ל. הרמטכ"ל הנוכחי רב אלוף גבי אשכנזי אמור לסיים את כהונתו בחודש פברואר 2011, אולם הערכות מדברות על כך שיבקש לפרוש מוקדם מהמועד שנקבע. יחד עם זאת, גורם בכיר במערכת הביטחון אמר לוואלה! חדשות, כי להערכתו אשכנזי אכן יישאר בתפקיד עד פברואר.

"צה"ל הוא הצבא הראשון בעולם שיש לו שני רמטכ"לים בו זמנית", אמר קצין בכיר במילואים, "איך הצבא אמור להתנהל מעתה ועד לבחירתו הרשמית של גלנט? בפועל, אשכנזי הוא עכשיו ברווז צולע עד פברואר, ולא בטוח שהוא יסכים להיות כזה במשך חצי שנה".

כעת, עם בחירתו של גלנט, יצטרך אלוף פיקוד הדרום לעבור חפיפה צמודה עם אשכנזי במשך ששת החודשים הקרובים, ונוכח המשקעים הרבים בין השניים, ספק אם הדבר יעבור בצורה חלקה.

גנץ ואייזנקוט - בדרך החוצה

סגן הרמטכ"ל הנוכחי בני גנץ הוא הראשון שעל פי ההערכות יעזוב את הצבא, זאת בעיקר בעקבות העובדה שלא הצליח להיבחר לתפקיד הרמטכ"ל, לאחר שנים רבות בדרגת אלוף ולאחר שמילא תפקידים רבים במטה הכללי.

האלוף הבא שמעמדו עדיין לא ברור הוא אלוף פיקוד הצפון גדי אייזנקוט, שעל פי מספר פרסומים התבטא בשיחות סגורות כי אם גלנט ייבחר, הוא יעזוב את צה"ל. אייזנקוט עצמו, הנחשב למועמדו של הרמטכ"ל אשכנזי לתפקיד הרמטכ"ל, לא נבחר כזכור לפני כשמונה חודשים לתפקיד סגן הרמטכ"ל, וייתכן שיעזוב את הצבא.

עם זאת, גורם בכיר במערכת הביטחון סיפר כי גלנט עצמו צפוי לבקש מאייזנקוט להישאר בצה"ל, ייתכן כראש אמ"ן וייתכן כסגן רמטכ"ל בעצמו, כך שאייזנקוט יתמודד על התפקיד החייל מספר אחת לאחר גלנט. אולם נראה כי הסיכוי לכך שאייזנקוט ייבחר להישאר בצה"ל לאחר פרשת המסמך ולאחר היבחרותו של גלנט, הנמצא ביחסים קשים עם אשכנזי, אינם גבוהים.

שני המועמדים האחרים שהתמודדו מול גלנט, נספח צה"ל בארצות הברית גדי שמני, ואלוף פיקוד מרכז אבי מזרחי, צפויים להישאר בצבא ולהתמודד על תפקיד סגן הרמטכ"ל. בכך יסמנו עצמם השניים כמועמדים מובילים לתפקיד הרמטכ"ל ה-21, לאחר שיסיימו מספר תפקידים רב במטה הכללי.

מלבד זאת, עצם מינויו של גלנט לתפקיד הרמטכ"ל יפתח באופן טבעי סבב מינויים במטה הכללי כולו, ביניהם מינוי עתידי לתפקידו הנוכחי של גלנט כאלוף פיקוד הדרום. בין השמות שעולים כמועמדים לתפקיד ניתן למצוא את האלוף טל רוסו, המשמש כיום ראש אגף המבצעים, וכן את תת אלוף אביב כוכבי, הממתין למינוי ומועמד גם לתפקיד ראש אמ"ן.

עדכון ראשון: 14:30

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully