וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום: ועדת החוץ והביטחון תדון בפרשת המסמך

בעוד שחקירת המשטרה אחר מחבר המסמך נמשכת, ועדת הכנסת תתכנס לדיון חירום בנוגע לפרשה והשלכותיה על הליך בחירת הרמטכ"ל הבא

ועדת החוץ והביטחון של הכנסת תתכנס היום (ראשון) לדיון חירום בפרשת "מסמך גלנט". יו"ר הוועדה, חבר הכנסת צחי הנגבי (קדימה) הודיע בשבוע שעבר כי ייכנס את הוועדה, הנמצאת בפגרת הקיץ של הכנסת, נוכח ההתפתחויות בהליך מינוי הרמטכ"ל. הנגבי שוחח עם יו"ר הכנסת ראובן ריבלין וביקש ממנו להשתתף בדיון הוועדה תבחן כיצד יכולה הכנסת לסייע להפגת המתח בצמרת הביטחונית.

בתוך כך, גוברת הערכה במערכת הביטחון כי ההכרזה על זהותו של הרמטכ"ל הבא תוכרז בתוך שבועות, וייתכן אף שתוך ימים ספורים. ביום שישי האחרון נפגש שר הביטחון אהוד ברק עם חמשת המועמדים לתפקיד, זאת במסגרת סבב הראיונות השני שהוא עורך לתפקיד. בלשכתו של שר הביטחון סירבו לאשר או להכחיש את הדברים ומסרו שהם אינם מעוניינים להגיב לדברים.

גם חברי הכנסת אינם שוקטים על השמרים: חבר הכנסת דני דנון (ליכוד) הודיע אמש כי הוא יוזם הצעת חוק המבקשת לשנות את תהליך הבחירה של הרמטכ"ל, ראש המועצה לביטחון לאומי, ראש המוסד וראש השב"כ. על פי ההצעה, כל מועמד לתפקידים אלו יעבור הליך שימוע בוועדת חוץ וביטחון. לאחר השימוע הוועדה תבחר אם לאשר את המועמד, בנוסף לאישור השר הממונה בממשלה. לדברי דנון, הדבר יאפשר בקרה של הרשות המחוקקת על התהליך, כמקובל במדינות דמוקרטיות רבות.

ביום שישי התפרסם כי סא"ל במילואים בעז הרפז הוא החשוד בזיוף המסמך, למרות שהוא מכחיש את הטענות נגדו. הרפז הודח לפני מספר שנים משירות בקבע בצה"ל בשל עבירות של ביטחון מידע. בעברו שירת כקצין מבצעים בסיירת מטכ"ל ומילא שורה של תפקידים במערך המודיעין. הרפז שוהה כעת בארצות הברית ועם נחיתתו בארץ הוא צפוי להיעצר ולהיחקר במשטרה לאחר שנחקר כבר עם פרסום הפרשה. ככל הנראה, בפרשה ייחקרו תחת אזהרה קציני מילואים נוספים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully