וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל: "המאמצים נשאו פרי, המשט מלבנון נדחה"

דובר משרד החוץ הביע סיפוק נוכח ההודעת מארגני "משט הנשים" מלבנון על דחיית היציאה לכיוון רצועת עזה. אתמול נועד שר הביטחון עם בכירים אמריקאים וצרפתים בסוגייה

הודעת מארגני "משט הנשים" שיציאתו לעזה מלבנון נדחתה למועד שאינו ידוע התקבלה בברכה במשרד החוץ הישראלי. בגלי צה"ל דווח הלילה (ראשון) כי דובר המשרד מסר ש"המאמצים הדיפלומטים נשאו פרי למנוע את יציאתו של המשט". עוד דווח כי שר החוץ אביגדור ליברמן ממשיך לעקוב אחר הנעשה והוא דן עם הגורמים הרלוונטיים לגבי ההתפתחויות.

אתמול שוחח שר הביטחון, אהוד ברק, בטלפון עם מזכירת המדינה האמריקאית הילרי קלינטון, עם היועץ לביטחון לאומי הגנרל ג'ים ג'ונס, ועם שר החוץ הצרפתי ברנאר קושנר וביקש מהם לפעול למניעת יציאת המשט. מלשכת שר הביטחון נמסר כי ברק הבהיר כי ישראל מאפשרת העברת ציוד אזרחי לרצועת עזה לאחר בדיקתו בנמל אשדוד, לכן הניסיון של המשט להגיע לעזה הוא פרובוקציה מיותרת.

מוקדם יותר טענו מארגני המשט בשיחה עם העיתון הלבנוני "א-ספיר" כי לאחר שקפריסין הודיעה שלשום כי היא לא תאפשר לספינה להיכנס למים הטריטוריאליים שלה, "ייתכן ונשנה את היעד שלנו לכיוון יוון. בכל מקרה, מחר לא נצא בהפלגה לעזה".

המארגנים אמרו לעיתון כי הם מנהלים מגעים עם ממשלת יוון במטרה שתאפשר להם לעגון במים הטריטוריאליים שלה, "אם קפריסין תמשיך להתעקש שלא לאפשר להם לעגון בשטחה". אתמול אמר כאמור דובר משטרת קפריסין כי ארצו לא תאפשר לספינה לעגון בנמלי המדינה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully