וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוזמה: להפקיע מברק הסמכות למנות רמטכ"ל

על רקע פרשת המסמך, יזם ח"כ דני דנון הצעת חוק לפיה מינוי בכירים במערכת הביטחון ידרוש גם את אישור ועדת חוץ וביטחון בכנסת, נוסף על אישורו של שר הביטחון. "התהליך חייב להיות הכי נקי שאפשר"

האם הרמטכ"ל הבא יאושר על ידי ועדת חוץ וביטחון? חבר הכנסת דני דנון (ליכוד) הודיע הערב (שבת) כי הוא יוזם הצעת חוק המבקשת לשנות את תהליך הבחירה של הרמטכ"ל, ראש המועצה לביטחון לאומי, ראש המוסד וראש השב"כ. על פי ההצעה, כל מועמד לתפקידים אלו יעבור הליך שימוע בוועדת חוץ וביטחון. לאחר השימוע הוועדה תבחר אם לאשר את המועמד, בנוסף לאישור השר הממונה בממשלה. לדברי דנון, הדבר יאפשר בקרה של הרשות המחוקקת על התהליך, כמקובל במדינות דמוקרטיות רבות.

בהתייחסו לסערה סביב מינוי הרמטכ"ל הבא, אמר דנון כי "ההתנהגות של ברק כלפי הרמטכ"ל ותרבות הבחישות אשר נחשפה לעיני כל, הבהירה כי אסור שתהליך בחירת הרמטכ"ל תיעשה בדרך שהייתה נהוגה עד היום. אסור שביטחון המדינה יהיה מושפע משר ביטחון אשר מנסה לנצל את הכוח שעומד לרשותו בכדי לבסס את מעמדו בעיני הציבור ובעיקר כלפי האגו של עצמו".

"אנחנו כחברה חייבים לדרוש ניקיון כפיים בכל תהליך מינוי בכירים במערכת הביטחונית", הוסיף דנון. "הכנסת, כמייצגת הציבור, חייבת לפקח ולבקר על התהליך ובכך אולי נצליח להוציא את הפוליטיזציה הרעה מתהליכים שחייבים להיות הכי נקיים שיש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully