וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשמית: וויקליף ז'אן לא ירוץ לנשיאות האיטי

מועמדתו של הזמר שזכתה לפופולריות רבה מצד הצעירים בהאיטי נפסלה עקב שהותו מחוץ למדינה. ז'אן: "ליבי תמיד היה ותמיד יהיה בהאיטי - אמשיך לפעול לשיקומה"

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: יותם בן - דוד)

למרות ההכחשות מצד הזמר, מועמדותו של וויקליף ז'אן לנשיאות האיטי נפסלה הלילה (שבת) באופן רשמי על ידי מועצת הבחירות במדינה. לדברי אנשי המועצה ז'אן לא עמד בכל הקריטריונים שקובע החוק על מנת לרוץ לנשיאות. בין היתר דורשים הקריטריונים מגורים רצופים של חמש שנים בשטח המדינה לפני הריצה לנשיאות.

ז'אן היה אחד מ-34 המועמדים שהגישו את שמם לרשימת הבחירות לנשיאות. הבוקר פרסם הזמר הצהרה בה אמר שהוא מכבד את החלטת המועצה אם כי אינו מסכים איתה. "יש לכבד את זכר הנספים ברעידת האדמה ובכלל ולקבל את האכזבה בצורה מכובדת ורגועה", אמר ז'אן. "אני רוצה להבטיח לבני ארצי שאמשיך לפעול לחידושה של האיטי. למרות שהמועצה קבעה כי אינני תושב המדינה, הבית נמצא היכן שהלב וליבי היה ותמיד יהיה בהאיטי".

ז'אן, בן 40, הינו יליד האיטי, והוא עזב את המדינה הקאריבית הענייה לטובת ניו יורק עם משפחתו כשהיה בן 9. לפני כשבועיים הגיש ז'אן את מועמדותו לנשיאות המדינה, יחד עם עוד 33 מועמדים נוספים.

ההודעה על מועמדותו של ז'אן לוותה בגל של תמיכה מצד הצעירים בהאיטי, הרואים בראפר המצליח סמל לתקווה לעתיד טוב יותר. מנגד, בני הדור המבוגר יותר רואים בו איום, ושלשום אף אמר ז'אן כי מאז שהודיע על כוונתו להתמודד בבחירות קיבל איומים על חייו, שאילצו אותו להתחבא במקום סודי מחוץ למדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully