וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נתניהו ואבו מאזן הסכימו: לסיים מו"מ תוך שנה"

לפי דיווח ב"ניו יורק טיימס", מזכירת המדינה האמריקאית קלינטון תודיע היום על חידוש השיחות הישירות בין ישראל לפלסטינים. עוד נאמר בדיווח כי ראש הממשלה ויו"ר הרשות הפלסטינית הסכימו לסיים את השיחות בתוך שנה. על הפרק: כל סוגיות הסדר הקבע

מזכירת המדינה האמריקאית הילרי קלינטון צפויה להודיע היום (שישי) על כך שישראל והפלסטינים יחדשו בתחילת החודש הבא את השיחות הישירות בין הצדדים, לאחר הפסקה של כשנה וחצי. לפי הדיווח ב"ניו יורק טיימס", נתניהו ויו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, הסכימו לסיים את השיחות בתוך שנה. עוד נמסר כי במשא ומתן הישיר יידונו כל סוגיות הסדר הקבע ובהן מעמדה של ירושלים, גבולות המדינה הפלסטינית החדשה, ערבויות ביטחוניות לישראל וזכות השיבה של הפליטים הפלסטינים.

מוקדם יותר אמר גורם דיפלומטי כי הקוורטט יקרא היום לישראל ופלסטינים להתחיל במשא ומתן ישיר בוושינגטון בשניים בספטמבר. הגורם ציין כי ההערכה היא ששני הצדדים ייענו להזמנה, והוסיף שנשיא ארה"ב ברק אובמה ישתתף אף הוא בשיחות.

אמש דווח כי בטיוטת ההודעה שצפוי לפרסם הקוורטט – המורכב מארה"ב, האו"ם, האיחוד האירופי ורוסיה - לא יהיה מוזכר באופן מפורש הצורך בהקפאת הבנייה בהתנחלויות, כפי שהופיע בהצהרות הקוורטט הקודמות. עוד דווח כי בהודעה יצוין ששיחות השלום צפויות להגיע לסיומן בתוך כשנה.

עם זאת, המקורות דיווחו כי בטיוטת ההודעה נכתב כי "הקוורטט מאשרר את מחויבותו המלאה להצהרותיו הקודמות", בהן נקראה ישראל לעצור את הבנייה בהתנחלויות. על פי המקורות, בטיוטה נכתב עוד כי "משא ומתן ישיר ודו צדדי שיפתור את כל נושאי הליבה יוביל להסדר שנידון בין הצדדים, שיסיים את הכיבוש, ותוצאותיו יהיו מדינה פלסטינית שחיה בשלום לצד ישראל". עוד דווח, שבטיוטה נכתב כי "המשא ומתן יכול להסתיים בהצלחה תוך שנה", וכן כי "הצלחתו תדרוש את תמיכתם של מדינות ערב".

ביום ראשון החליטו שרי השביעייה להתעלם מהצהרת הקוורטט הבינ"ל, בנושא פתיחת המשא ומתן הישיר בין ישראל והפלסטינים. את הצהרת הקוורטט, הגדירו שרי השביעייה כ"עלה תאנה" של הפלסטינים לדחות את המהלך. בנוסף, הוחלט להמתין לזימון של האמריקאים, שאמור להתקבל אצל הצדדים בימים הקרובים, לפתוח בשיחות ישירות במצרים או בוושינגטון.

עדכון ראשון: 5:37

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully