וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: הקוורטט לא ידרוש להקפיא הבנייה

מקורות דיפלומטיים דיווחו כי הקוורטט יצא היום בהצהרה הקוראת לישראל ולרשות הפלסטינית להיכנס למו”מ ישיר בתחילת ספטמבר, אך לא ידרוש את המשך ההקפאה. זאת, בניגוד להצהרות הקודמות שלא אומצו על ידי ישראל

הקוורטט צפוי לפרסם היום הודעה הקוראת לישראל ולפלסטינים להתחיל במשא ומתן ישיר בשני בספטמבר בוושינגטון , כך מסרו אמש (חמישי) מקורות דיפלומטיים. המקורות העריכו כי הצדדים ייענו להזמנה, וציינו כי נשיא ארה"ב ברק אובמה יהיה נוכח בשיחות. על פי המקורות, בטיוטת ההודעה שגובשה על ידי הקוורטט – המורכב מארה"ב, האו"ם, האיחוד האירופי ורוסיה - לא יהיה מוזכר באופן מפורש הצורך בהקפאת הבנייה בהתנחלויות, כפי שהופיע בהצהרות הקוורטט הקודמות. עוד דווח כי בהודעה יצויין ששיחות השלום צפויות להגיע לסיומן בתוך כשנה.

עם זאת, המקורות דיווחו כי בטיוטת ההודעה נכתב כי "הקוורטט מאשרר את מחויבותו המלאה להצהרותיו הקודמות", בהן נקראה ישראל לעצור את הבנייה בהתנחלויות. על פי המקורות, בטיוטה נכתב עוד כי "משא ומתן ישיר ודו צדדי שיפתור את כל נושאי הליבה יוביל להסדר שנידון בין הצדדים, שיסיים את הכיבוש, ותוצאותיו יהיו מדינה פלסטינית שחיה בשלום לצד ישראל". עו דווח, שבטיוטה נכתב כי "המשא ומתן יכול להסתיים בהצלחה תוך שנה", וכן כי "הצלחתו תדרוש את תמיכתם של מדינות ערב".

ביום ראשון החליטו שרי השביעייה להתעלם מהצהרת הקוורטט הבינ"ל, בנושא פתיחת המשא ומתן הישיר בין ישראל והפלסטינים. את הצהרת הקוורטט, הגדירו שרי השביעייה כ"עלה תאנה" של הפלסטינים לדחות את המהלך. בנוסף, הוחלט להמתין לזימון של האמריקאים, שאמור להתקבל אצל הצדדים בימים הקרובים, לפתוח בשיחות ישירות במצרים או בוושינגטון.

חבר צוות המשא ומתן הפלסטיני ד"ר סאיב עריקאת אמר ביום שני כי הוא אינו יודע מה צפוי להיות תוכנה של הודעת הקוורטט בעניין עקרונות המשא ומתן הישיר. עריקאת מתח ביקורת על כך שישראל הודיעה כי לא תאמץ את ההודעה, ואמר כי הפלסטינים ממתינים לשמוע את תגובת ישראל לאחר פרסומה, ואז יחליטו על צעדיהם.

בכיר פלסטיני אמר בשבת לעיתון "א-שרק אל- אווסט" כי הרשות מצפה מהקוורטט לפרסם הודעה המביעה תמיכה במשא ומתן ישיר ומאשרת הצהרה קודמת של הפורום. במסגרת ההכרזה מצפים הפלסטינים כי הקוורטט יחזור על קריאתו לישראל להפסיק את הבנייה בהתנחלויות, ובכלל זה בירושלים, ולהגיע תוך שנתיים להסכם שלום כולל שיוביל להקמת מדינה פלסטינית בגבולות 67'.

עדכון ראשון: 21:58

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully