וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסביב לעולם בשבוע: קריאתה הנואשת של פקיסטן

השבוע פנה האו"ם בקריאה נואשת למדינות התורמות להחיש את הסיוע שלהן לפקיסטן, החייל הקרבי האמריקאי האחרון עזב את עירק, בצרפת גירשו צוענים בחזרה לרומניה, ובטאיוון נולדו לאימא טיגריס ולאבא אריה זוג גורים

הישרדות

מספר הקורבנות של השיטפונות העזים בפקיסטן הזקוקים לסיוע מיידי עלה משישה מיליון לשמונה מיליון, כך מסר השבוע האו"ם. הארגון פנה בקריאה בהולה לגופים התורמים למדינה לאחר ש גויסו רק כמחצית מ-500 מיליון דולרים הדרושים לסיוע ראשוני ולמניעת "גל שני של מקרי מוות" מהשיטפונות. ממשלת פקיסטן ניסתה להרגיע את חששות התורמים והבטיחה שהכסף שנועד לנזקקים לא ייפול לידי גורמים קיצוניים.
בתמונה: קורבנות השיטפונות רבים בתחנת חלוקת סיוע.

יוצאים מהבוץ

אחרון 14 אלף החיילים הקרביים של צבא ארצות הברית חצה השבוע את הגבול הכוויתי ועזב את עירק, לקראת סיום השלב המבצעי במלחמה שהחלה ב-2003. מאחוריהם יישארו 50 אלף חיילים, שתפקידם יהיה לספק סיוע לכוחות הביטחון המקומיים. יותר מ-4,400 חיילים אמריקאים נהרגו במהלך שבע וחצי שנות הלחימה במדינה. כעת המשימה האמריקאית בעירק שינתה את שמה מ"מבצע חופש עירקי" ל"מבצע שחר חדש"
בתמונה: חיילי גדוד חיל רגלים במסדר ציוד אחרון לפני יציאתם לכוויית.

כרטיס בכיוון אחד

ממשלת צרפת החלה השבוע בתכנית הגירוש מעוררת המחלוקת של צוענים, בני קהילת הרומה, לרומניה ולבולגריה. זאת כחלק ממאמציה של ממשלת צרפת לפרק את מחנותיהם הלא-חוקיים ברחבי המדינה. בסך הכל כ-700 צוענים יוטסו לרומניה ולבולגריה עד סוף החודש. מי שהסכימו לעזוב מרצונם החופשי קיבלו 300 אירו ו-100 אירו עבור כל ילד, וכרטיס טיסה. הצעד גרר ביקורת רבה בקרב ארגוני זכויות אדם וברומניה.

התמונה החסרה

בית משפט הורה לעיתון "אל נאסיונאל", אחד המובילים בוונצואלה, להפסיק למשך חודש פרסום תמונות שמראות דם, אקדחים וכל מראה אלים אחר, והזהיר את העיתון כי הוא עלול להיקנס בגין פרסום תמונה של גופות בחדר מתים. גורמים במדינה טוענים כי ההחלטה נגד העיתון, אחד ממבקריו הגדולים של הנשיא הוגו צ'אווס, מגינה על ילדים ובני נוער ממראות אלימים, שנועדו למשוך קוראים. מתנגדיו טוענים שזוהי צנזורה פוליטית.
בתמונה: אדם קורא את העיתון עם המילה "מצונזר" כתובה במקום צילומים.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

מודים לבתולה

לראשונה מאז כינונה של טורקיה המודרנית ב-1923, קיבלו אנשי הכנסייה הנוצרית אורתודוקסית במדינה אישור לקיים טקס לכבוד מריה הבתולה. אלפי מאמינים מיוון, רוסיה ומגיאורגיה הגיעו לטקס שנערך במנזר סומלה העתיק לחופי הים שחור. המנזר נבנה לפני 1,624 שנים וננטש אחרי מלחמת העולם הראשונה. לפי האמונה, הבתולה מריה הובילה את מייסדיו למקום.

ירוק, אבל לפניך

ארבע קבוצות החלו השבוע את "מרוץ אפס" – המרוץ הארוך והירוק ביותר בעולם של כלי רכב חשמליים. המתחרים יחצו את שוויץ, משם ינועו לבריסל, ברלין, וינה, מוסקבה ולשנגחאי. משם הם יועלו על אונייה לונקובר וימשיכו לאורך החוף המערבי של צפון אמריקה ויעשו דרכם לקנקון, שבמזרח מקסיקו. שם הם יוצגו לראווה בכינוס האקלים של האו"ם.
בתמונה: רכבי קבוצת וקטריקס מגרמניה (שמאל), אורליקון משוויץ (מרכז), וטרב מאוסטריה (ימין) מחממים מנועים מול מטה האו"ם בג'נבה לפני תחילת המרוץ

בודקים את הסחורה

בליירג שבסקוטלנד נערכה מכירת הטליים המסורתית. האירוע נחשב למכירה החד-יומית הגדולה ביותר ביבשת של חיות חווה. למקום מובאות כבשים מרחבי סקוטלנד ונפח המכירות מהווה ברומטר לעונה הקרובה של שוק הכבשים המקומי.

מה זאת האהבה?

חברת פוקסקון ערכה השבוע עצרת בשם "נצור את חייך" במפעל שלה במחוז גואנדונג. כ-20,000 עובדים נטלו חלק באירוע, שאורגן בידי איגוד העובדים של החברה, על מנת לעודד גישה חיובית בניהול משברים אישיים. מאז תחילת השנה התאבדו לפחות 13 עובדים במפעלי החברה, שבין היתר עוסקת בהרכבת טלפונים מסוג אייפון. אנשי איגוד העובדים גורסים כי תנאי העבודה במפעלים הם שגרמו להתאבדויות. מנכ"ל פוקסקון מכחיש את הטענות.

איי לייק לייגר

בטייוואן נולדו גורי הלייגרים הראשונים במדינה - בני כלאיים של טיגריסית ואריה. האם, טיגריסית בנגלית בשם ביוטי, ילדה שלישייה, אולם רק שניים שרדו. האב הוא אריה אפריקאי בשם סימבה. אנשי גן החיות לקחו על עצמם את מלאכת הגידול, מאחר שאמם לא ניסתה להיניק אותם. לדברי אנשי הגן, ביוטי וסימבה חולקים את אותו כלוב מאז שהיו קטנים והחלו להזדווג לפני כשלוש שנים. זהו ההיריון הראשון של השניים. גן החיות עצמו עומד בפני עונש מכיוון שהכלאת בעלי חיים אסורה בטייוואן.

פרוסט!

בגרמניה הציגו את הספלים הרשמיים של אוקטוברספט 2010 - פסטיבל הבירה הגדול בעולם. החגיגה המשכרת נערכת במינכן, ותחל ב-18 בספטמבר ותימשך עד 4 באוקטובר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully