וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעיל המשט לסנאטור קרי: חשוף את פשעי ישראל

אזרח אמריקאי שהשתתף במשט לעזה פנה לסנאטור ג'ון קרי ודרש ממנו "לנקוט עמדה עקרונית נגד המתקפה הברוטלית של ישראל". "האם הייתם שותקים גם אם ספינות אמריקאיות היו מותקפות?"

אזרח אמריקאי שהשתתף במשט הטורקי לרצועת עזה ב-31 למאי, פנה באחרונה לסנאטור האמריקאי ג'ון קרי ודרש ממנו "לנקוט בעמדה עקרונית" בנושא "השתלטותה האלימה והברוטלית" של ישראל על הספינות. במכתב שהעביר לסנאטור הבכיר, כתב האמריקאי בן ה-27, כי הבית הלבן צריך "להכיר בעוולות שעשתה ישראל ובשורה של הפרות של חוקים בינלאומיים שביצעו כוחות הקומנדו הימי הישראליים".

פעיל המשט פיאצ'רה א'ו לואיין, המחזיק גם באזרחות אירית, כתב לסנאטור האמריקאי כי "אדם בעל ניסיון פוליטי כשלך צריך להיות ער למעשי הרצח הנתעבים הללו ולהפרות הבוטות של החוק הבינלאומי. את אלה לא ניתן להצדיק בשום מקום על פני כדור הארץ". לואיין הוסיף כי המשטים ימשיכו לצאת לעבר רצועת עזה, עד שיוסר הסגר. "אני מבקש ממך", כתב לואיין, "לקחת אחריות אישית על הנושא ולהבטיח שבמשטים הבאים לא ניאלץ לעמוד מול מתקפה כזו".

הצעיר האירי-אמריקאי הוסיף כי "מאות פעילי המשט נחטפו במים בינלאומיים, הוכו ועמדו בפני איומים קשים". לדבריו, חיילי צה"ל נהגו ב"אלימות קשה" גם כלפי הפעילים אשר "רק ביקשו לממש את זכותם לפגוש עורך דין או נציג מטעם השגרירות האמריקאית בנמל התעופה בן גוריון". לואיין הפציר במכתבו בסנאטור "להגן על אותם אנשים שהותקפו וגם לפעול למען תושבי רצועת עזה", והזכיר לקרי: "גם אתה בעברך היית פעיל שלום".

לואיין הביע את אכזבתו מכך שלטענתו, קרי בחר שלא לנקוט עמדה חד משמעית בנושא. "למען האמת, אני מאוכזב מאוד מהיעדר המנהיגות שהפגנת. אתה בעצמך היית בעזה, ואתה מכיר את חומרת המצב", הוסיף במכתבו. הוא ציין לבסוף כי אין לו אמון בוועדת החקירה שהקים מזכ"ל האו"ם באן קי מון לבדיקת אירועי המשט, וסיים: "תאר לך שספינות אמריקאיות מבוסטון היו מותקפות במים הבינלאומיים – האם הייתם מגיבים לכך בשתיקה?".

קרי הוא סנאטור מטעם המפלגה הדמוקרטית המכהן כיו"ר ועדת הסנאט לענייני חוץ. הוא התמודד בשנת 2004 לנשיאות ארצות הברית, אך הפסיד לג'ורג' וו. בוש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully