וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורקיה לישראל: להגביר האבטחה בשגרירות בת"א

לפי דיווח בעיתון טורקי, בעקבות תקרית הירי בשגרירות טורקיה בת"א, ביקשו הטורקים מישראל להעלות את רמת האבטחה במקום. במקביל, החליטו הטורקים להוריד את רמת האבטחה בשגרירות ישראל באנקרה

עוז מרון

(צילום: עוז מרון, עריכה: גדי וינסטוק)

האם יחסי טורקיה ישראל עומדים לפני משבר נוסף? העיתון הטורקי "הורייט" מדווח היום (רביעי) כי נושא אבטחת הנציגויות הדיפלומטיות מעיב כעת על יחסי המדינות, הנמצאים ממילא במצב רעוע מאז אירועי המשט לעזה בחודש במאי.

לפי הדיווח, בעקבות תקרית הירי שאירעה אתמול בשגרירות טורקיה בתל אביב, אמר גורם דיפלומטי טורקי, כי "טורקיה ביקשה מישראל להעלות את רמת האבטחה בבניין השגרירות. התקרית הזו הוכיחה שיש ליקויים מבחינת האבטחה. תוצאות ההתקפה ביום שלישי יכלו להיות גרועות בהרבה אם אנשי האבטחה שלנו לא היו פועלים בזמן".

באותו היום בו אירעה התקרית בתל אביב, רמת האבטחה של שגרירות ישראל באנקרה הופחתה בעקבות פסיקת בית משפט, והמכשולים שהיו מוצבים בחזית השגרירות הוסרו. ראש עיריית אנקרה התייחס לעניין ואמר, כי "המחסומים הוצבו לבקשת ישראל. בשנת 2006 אזרח טורקי הגיש תביעה לבית המשפט בדירשה להסיר את המחסומים. לאחר שהתביעה נדחתה, האזרח ערער על ההחלטה, וטען כי המחסומים מפריעים לתנועה במקום. לאחר שהערעור התקבל, הסרנו את המחסומים בהתאם להחלטת בית המשפט".

יצוין, כי השגרירות הישראלית באנקרה היא מקום מפגש למפגינים המוחים נגד מדיניות ישראל בשטחים, ולכן בירושלים קיים חשש לביטחונם של הנציגים הישראלים במדינה, לנוכח הידרדרות היחסים.

מוקדם יותר היום הוארך בשבוע מעצרו של נדים אינג'אז, הפלסטיני שהתבצר בשגרירות טורקיה בישראל, בבית משפט השלום בתל אביב. אינג'אז חשוד באיומים על עובד השגרירות, החזקת סכין ושהייה בלתי חוקית בתחום ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully