וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבצע סבתא: ביפן מנסים לאתר בני 100 ומעלה

בימים אלה נערכים ברחבי יפן ביקורים בבתי התושבים הקשישים ביותר במדינה, לצורך "ספירת מלאי". זאת לאחר שהתברר כי בניגוד לאמור במרשם האוכלוסין - האיש הזקן ביותר בטוקיו מת כבר לפני 30 שנה

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: דורון שטיין)

עובדי עיריות ברחבי יפן החלו לבקר בבתיהם של תושבים בני מאה ויותר לאחר שהתגלה שכ-250 מהם נעדרים. בחודש שעבר התגלתה גופתו החנוטה של התושב הזקן ביותר בטוקיו, בן 111, שלא יצא מחדרו במשך כשלושים שנה. מספר שבועות מאוחר יותר נודע לאנשי העירייה כי עקבותיה של האישה שנחשבה למבוגרת ביותר נעלמו.

הדבר עורר זעזוע במדינה. יפן מתגאה בכך שהיא ביתם של המספר הגדול ביותר של תושבים בני מאה ויותר, הודות לשילוב של הרגלי אכילה בריאים ומערכת בריאות משובחת. הגילויים האחרונים הובילו לבדיקות נוספות שהעלו כי 250 בני מאה ויותר שרשומים כחיים הם בעצם נעדרים. אחת הסיבות היא שהם עברו דירה ואיבדו קשר עם משפחותיהם. סיבה נוספת היא שהכתובת בה הם היו רשומים לא היתה קיימת.

ביפן, כמו במדינות אחרות באסיה, באופן מסורתי הבן הבכור מטפל בהוריו. השחיקה בציפייה התרבותית הזאת היא אחת הסיבות שבדרך כלל ניתנת להסבר תופעת הזקנים הנעדרים.

לפי הערכות, האוכלוסייה ביפן מזדקנת בקצב המהיר ביותר מבין כל המדינות המתועשות. עד 2015, כרבע מאזרחיה צפויים להיות בני 65 מעלה. נכון לשנה שעברה חיו ביפן 41,000 בני מאה ויותר - 87% מהם נשים. אולם אם מספר הנעדרים ימשיך לעלות, אמינות השיא הזה תוטל בספק.

  • עוד באותו נושא:
  • יפן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully