וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא בדיחה: בברזיל אסור לצחוק על פוליטיקאים

כניסתו לתוקף של איסור על סאטירה פוליטית שלושה חודשים לפני הבחירות, אינה משעשעת את הקומיקאים במדינה. "האם אתם מכירים דמוקרטיה אחרת בעולם עם חוקים כאלה?"

זאת לא בדיחה: בברזיל אסור לצחוק על פוליטיקאים ולכן קומיקאים וסאטיריקנים במדינה לא מתכוונים לעבור על כך בשתיקה. בסוף השבוע הם יקיימו בריו דה ז'נירו הפגנה נגד חוק שאוסר עליהם ללעוג או לעשות צחוק מפוליטיקאים בטלוויזיה שלושה חודשים לפני הבחירות, שיתקיימו באוקטובר. כל העובר עליו צפוי לקנס של עד 112,00 דולרים והשעיית רישיון השידור.

החוק, שזכה לכינוי "חוק אנטי-בדיחות", הוא זכר לימי הדיקטטורה הצבאית בברזיל בשנים 1964-1985. מבקריו טוענים שהוא מאיים על חופש הביטוי, ופוגע במוניטין של המדינה הגדולה ביותר באמריקה הלטינית. "האם אתם מכירים דמוקרטיה אחרת בעולם עם חוקים כאלה?" שאל מרצ'לו טאס, מנחה של תכנית קומית בטלוויזיה שעוקצת פוליטיקאים וסלבריטאים. תומכי החוק טוענים כי ההגבלות מונעות מהפוליטיקאים להיות מוצגים בצורה לא הוגנת, ותורמות למתן יחס שווה לכל המועמדים.

עד כה חולקו מעט מאוד קנסות בגין עבירה על החוק, אולם הסאטיריקנים חוששים כי תחנות טלוויזיה ורדיו יקיימו צנזורה עצמית של שידוריהם כדי למנוע ענישה.

  • עוד באותו נושא:
  • ברזיל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully