וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס: ייתכן שעד סוף הרמדאן יהיה מו"מ ישיר

נשיא המדינה שמעון פרס נאם בסעודה לרגל שבירת צום הרמדאן ואמר כי ייתכן שבקרוב יוחל במשא ומתן ישיר עם הפלסטינים. "אני קורא לשני העמים לתת רוח גבית למנהלי המו"מ"

נשיא המדינה שמעון פרס נשא הערב (שלישי) דברים בסעודת איפטאר חגיגית לשבירת צום הרמדאן בנוכחות בכירי הקהילה המוסלמית. בסעודה השתתפו בין היתר השר לענייני מיעוטים אבישי ברוורמן, השיח' עבדאללה נימר דרויש, קאדי עבד אלחכים סמארה וכן שגרירים, ראשי ערים, ונציגי משפחות שכולות.

פרס אמר כי חודש הרמדאן הוא זמן למוסלמים וליהודים "להיות ק?שובים וסובלניים, להושיט יד אנושית איש לרעה, ולפתוח דף חדש של כבוד הדדי, שוויון, ידידות ושלום". לדבריו, "זהו זמן להגביר את המאמץ להשכין שלום, תוך פיוס והכרה הדדית של כל אחד משני העמים בזכותו למדינת זולתו, תוך יחסי שכנות, כבוד הדדי ושותפות כלכלית ומדעית. השלום הוא הדבר הדרוש ביותר, כדי להתמודד עם הסכנות העומדות בפנינו".

פרס הוסיף, כי "אינני יודע אם השלום יפתור את כל הבעיות. אבל אני משוכנע שבלי השלום יהיה קשה לפתור אפילו אחת מהן. אני מרגיש שאנו מצויים קרוב לפסגת ההיסטוריה האפשרית שלנו. נכון, ככל שעולים גבוה יותר, יש פחות חמצן וקשה יותר לטפס. אבל גם מתקרבים ליעד העיקרי. אסור לסגת לאחור".

עוד אמר פרס, כי "ייתכן שעד גמר הרמדאן נהיה כבר במצב של שיחות ישירות למען השלום. אני יודע שראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, ונשיא הרשות הפלסטינית, מחמוד עבאס, רוצים בכך ויכולים לצעוד קדימה. ננהל משא ומתן ברוח של נדיבות ובנחישות של עוז. כי אפשר להביא שלום. אני קורא לשני העמים לתת רוח גבית למנהלי המשא ומתן".

לסיום, בירך הנשיא את הסועדים לקראת חג עיד אלפיטר שיצוין עם תום הרמדאן, ואמר: "ברצוני לברך אתכם, ו?באמצעותכם את כלל אזרחי-המדינה המוסלמים, לרגל החג המתקרב. שנגיע למצב בו כל נערה ונער, ערבים כיהודים, דרוזים כבדווים - יזכו להשכלה אקדמאית. שבכל יישוב, ערבי כיהודי, יהיה מרכז מדעי כלכלי וטכנולוגי. ושהשלטון המקומי יוכל להתמודד עם בעיות במימוש בשוויון הזדמנויות. ושהשלום שיבוא, יהיה כמצוות האל".

(עדכון ראשון 17.8 23:34)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully