וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עירק: עשרות הרוגים בפיגוע התאבדות בבגדד

לפחות 51 בני אדם נהרגו בפיגוע במרכז גיוס של הצבא העירקי בבגדד, שבועות ספורים לפני שצבא ארצות הברית יסיים את פעילות הלחימה שלו במדינה

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו:גדי וינסטוק)

המורדים בעירק מחריפים את התקפותיהם נגד מטרות צבאיות במדינה. לפחות 51 בני אדם נהרגו ו-100 נפצעו בפיגוע התאבדות שאירע הבוקר (שלישי) במרכז גיוס צבאי בעיר הבירה העירקית בגדד. הפיגוע הוא אחת ההתקפות הקטלניות ביותר בעירק בשבועות האחרונים, על רקע כוונת הצבא האמריקאי לסיים את משימות הלחימה במדינה החודש, ותוצאות הבחירות לפני כמעט חצי שנה שהותירו את המדינה ללא תמונה פוליטית ברורה.

גורם במשרד הפנים העירקי מסר לסוכנות הידיעות הצרפתית כי בין ההרוגים ישנם אנשים שבאו להתגייס וחיילים שאבטחו את המרכז. ההתקפה אירעה באזור סואן של בגדד, באתר שהיה בעבר בשימוש של משרד ההגנה בתקופת שלטונו של סדאם חוסיין. לאחר פלישת הצבא האמריקאי הוא הפך לבסיס צבאי ומשרד גיוס. גורם צבאי אמר לסוכנות הידיעות "רויטרס" כי ייתכן שהיו שני מחבלים מתאבדים בזירה. "עמדנו בתור ארוך. היו גם קצינים וחיילים. לפתע אירע פיצוץ", אמר אחד הפצועים שנפגע בידו.

בעוד מספר התקריות האלימות בעירק נמצא בירידה מאז שיאו ב-2006-7, מספר הקורבנות האזרחיים במדינה עלה באופן ניכר בחודש שעבר. גורמים אמריקאים ועירקים טוענים שהמורדים במדינה מנצל לנצל את המתיחות הפוליטית שנוצרה בעקבות כשלון שיחות הקואליציה בין גוש המפלגות השיעיות לבין הברית הרב-עדתית.

  • עוד באותו נושא:
  • עיראק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully