וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: הומואים לא ינשאו עד בירור בביהמ"ש

לאחר שבשבוע שעבר פסק בית המשפט בקליפורניה כי האיסור על נישואים של זוגות חד מיניים אינו חוקתי, ערערו תומכי האיסור על ההחלטה. בית הדין לערעורים קבע כי עד שהערעור יידון אין לאפשר לזוגות להינשא

האם השמחה היתה מוקדמת? בית הדין לערעורים בקליפורניה פסק הלילה (שלישי) כי זוגות חד מיניים בקליפורניה לא יוכלו להינשא כל עוד הדיון בחוקיותו של האיסור על נישואין כאלה במדינה נמשך. עם זאת קבע בית המשפט כי יש צורך להאיץ את הדיונים בנושא.

בשבוע שעבר רשמה הקהילה הגאה בארצות הברית הנאבקת למען שוויון זכויות הישג משמעותי, לאחר ששופט פדרלי בסן פרנסיסקו בקליפורניה קבע כי האיסור על נישואי זוגות חד-מיניים במדינה מנוגד לחוקת ארצות הברית. השופט וון ווקר כתב בהכרעתו, כי האיסור מפלה באופן לא הגיוני נגד הומואים ולסביות.

בכך הפך השופט את ההחלטה הידועה בשם "פרופ 8" (הצעה מספר 8) שהתקבלה במשאל במדינה בנובמבר 2008, שאסרה על זוגות חד-מיניים להינשא באופן חוקי. ההחלטה - שהתקבלה ברוב של 52% מהמצביעים, והגדירה נישואים כ"איחוד בין גבר לאישה" - אף עמדה במבחן בית המשפט העליון בקליפורניה, שקבע כי האזרחים רשאים לשנות את החוקה שלהם.

תומכי האיסור ערערו, בטענה שהחלטת השופט מנוגדת לרצון אזרחי קליפורניה. הנושא עשוי להגיע לפתחו של בית המשפט העליון של ארצות הברית. אולם עד שהערעורים יידונו, לא ניתן יהיה לחדש את הנישואים החד-מיניים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully