וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ר"מ יוון: אנחנו לא מהווים פיצוי על טורקיה

על רקע הציפייה בישראל להידוק היחסים עם יוון לאחר ערעור היחסים עם טורקיה, הבהיר ראש ממשלת יוון פאפאנדראו כי הקשר של ארצו עם ירושלים אינו מהווה "תחליף או פיצוי". עם זאת, הוא הביע תקווה כי מדינתו תזכה לתפקיד דומיננטי יותר במזה"ת

ראש ממשלת יוון ג'ורג' פאפאנדראו אמר הערב (שני) לאחר פגישתו באתונה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו כי הידוק היחסים בין ישראל ליוון אינו מהווה "תחליף או פיצוי" על רקע התרופפות הקשרים עם טורקיה. זאת לאור הערכות של גורמים בירושלים, כי ישראל מבקשת להדק את היחסים עם יוון, יריבתה המסורתית של אנקרה, לאחר שהברית האסטרטגית עם הטורקים התערערה בעקבות אירועי המשט לעזה.

פאפאנדראו אמר במסיבת עיתונאים משותפת שערך עם בנימין נתניהו לאחר פגישתם כי "מערכת היחסים הטובה בין יוון לישראל אינה מהווה פיצוי או תחרות למערכת היחסים המקבילה בין ירושלים לאנקרה". ראש הממשלה היווני, המחזיק גם בתיק החוץ במדינה, שוחח אתמול עם בכירים בעולם הערבי בניסיון להפוך את יוון לגורם דומיננטי יותר במאמצי התיווך בין ישראל לבין הרשות הפלסטינית. ואולם, גורמים שונים ביוון מתנגדים ליוזמתו של פאפאנדראו, וצפויים לערוך הפגנת מחאה באתונה במטרה להביע את מורת רוחם מחיזוק הקשר עם ישראל.

נתניהו אמר לאחר הפגישה כי הוא מקווה להגביר את שיתוף הפעולה בין שתי המדינות והוסיף כי בפגישתם קבעו המנהיגים "תוכנית עבודה שמטרתה לקדם את היעדים הללו". לדברי נתניהו, המנהיגים יפעלו להגבר שיתוף הפעולה "באינטרסים משותפים והביטחון בכלל, ולהביא למזרח תיכון יציבות, ביטחון ושלום. עדכנתי את ראש ממשלת יוון בצעדים שאנחנו מתכננים כדי להניע שיחות ישירות בינינו לבין הפלסטינים.

כמו כן, ראש הממשלה נתניהו התייחס לנושא תהליך השלום, ואמר כי הוא מקווה שישראל והרשות הפלסטינית יפתחו במשא ומתן ישיר מהר ככל שניתן. לדבריו, "אנחנו מוכנים להגיע לקהיר, לוושינגטון או לכל מקום אחר במטרה להאיץ את תהליך השלום ולפתוח בשיחות בעתיד הקרוב מאוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully