וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב מכחישה: "לא הצבנו אולטימטום לטורקיה"

הבית הלבן הכחיש את הפרסום לפיו נשיא ארה"ב הציב אולטימטום בפני ארדואן. לפי הדיווח, אובמה איים שארה"ב לא תמכור לטורקיה נשק, אם זו לא תשנה את יחסה לישראל ולאירן

הבית הלבן הכחיש אמש (שני) את הפרסום לפיו ארצות הברית הציבה לטורקיה אולטימטום במידה ולא תשנה את עמדתה כלפי ישראל ואירן. דובר מטעם הבית הלבן, ביל ברטון, אמר במסיבת עיתונאים כי "הנשיא אובמה וארדואן שוחחו לפני כ-10 ימים על המשט לעזה, על אירן, ועל נושאים אחרים", אך הבהיר כי "אומנם אנו נמצאים בדיאלוג עם טורקיה, אולם לא הוצג שום אולטימטום".

מוקדם יותר דווח בעיתון הבריטי "פייננשל טיימס" כי נשיא ארצות הברית ברק אובמה הזהיר באופן אישי את ראש ממשלת טורקיה רג'יפ טייפ ארדואן שאם אנקרה לא תשנה את עמדתה כלפי ישראל ואירן, וושינגטון לא תמכור לה נשק. העיתון דיווח כי אזהרה זו בעלת משמעות רבה נוכח רצונה של טורקיה לקנות מל"טים אמריקאיים כדי לתקוף את המחתרת הכורדית PKK, שלה בסיסים בהרי צפון עירק ליד הגבול עם טורקיה, לאחר שארצות הברית תסיג את כוחותיה מעירק ב-2011.

גורם בכיר בממשל האמריקאי מסר לעיתון כי "הנשיא אובמה אמר לארדואן כי חלק מהפעולות של טורקיה העלו שאלות בקונגרס לגבי האפשרות לבטוח בטורקיה כבת ברית. המשמעות של כך היא שיהיה קשה לאשר בקונגרס חלק מהבקשות של טורקיה מאיתנו, למשל מכירת נשק שישמש אותה בלחימה נגד ה-PKK".

עדכון ראשון: 21:23

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully