וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן: הממשלה חויבה להמשיך בהעשרת אורניום

נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד חתם על החוק החדש המחייב את הממשלה להמשיך ולהעשיר אורניום לרמה של 20%, ואוסר על שיתוף פעולה עם סבא"א מעבר למינימום הנדרש

אירן ממשיכה להתריס מול הסנקציות החריפות שהטיל עליה המערב בשל פעילותה הגרעינית. נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד הודיע היום (שני) על כניסתו לתוקף של החוק החדש המחייב את הממשלה להמשיך ולהעשיר אורניום לדרגה של 20%. כך דיווחה סוכנות הידיעות האירנית ISNA. כמו כן, החוק אוסר על גורמים אירנים לשתף פעולה עם הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית מעבר למינימום הנדרש.

הודעתו של אחמדינג'ד באה יום לאחר שבכיר בתכנית הגרעין במדינה הודיע כי בתחילת השנה הבא תחל בניית מתקן העשרת אורניום שלישי.

החוק החדש עבר בפרלמנט ובמועצת שומרי החוקה ביוני, והנשיא חתם עליו לאחרונה. לפיו, על גורמים אירנים לשתף פעולה עם סבא"א רק בהתאם לתנאים של האמנה למניעת הפצת נשק גרעיני (NPT) ולא מעבר לכך. כמו כן, החוק דורש מהממשלה להגיב על כל בדיקה של מטען אירני.

אתמול הודיע ראש הסוכנות לאנרגיה אטומית באירן, עלי אכבר סלאחי, כי ארצו מצאה 10 אתרים לבניית מתקני העשרה ותתחיל בבניית המתקן הראשון בתחילת השנה הבאה. כיום אירן מעשירה אורניום במתקן בנתאנז ובונה מתקן נוסף בהרים בפרודו.

אירן ממשיכה להפר את דרישת הקהילה הבינלאומית להפסיק את העשרת האורניום. לטענתה הוא נועד להפעלת הכור למחקר גרעיני בטהרן בלבד, ולא למטרות צבאיות. בחודשים האחרונים הטילה מועצת הביטחון של האו"ם סבב רביעי של סנקציות נגד תכנית הגרעין של אירן, בעוד שארצות הברית והאיחוד האירופי אישרו הגבלות מחמירות אף יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully