וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה לטורקיה: רוצים נשק? שנו היחס לישראל

אולטימטום אמריקאי: לפי דיווח בעיתון "פייננשל טיימס", נשיא ארה"ב הזהיר את ראש הממשלה ארדואן, כי וושינגטון לא תמכור לאנקרה מטוסים ללא טייס אם זו לא תשנה את יחסה כלפי ישראל והגרעין האירני

נשיא ארצות הברית ברק אובמה הזהיר באופן אישי את ראש ממשלת טורקיה רג'יפ טייפ ארדואן שאם אנקרה לא תשנה את עמדתה כלפי ישראל ואירן, וושינגטון לא תמכור לה נשק. כך דווח הבוקר (שני) בעיתון הבריטי "פייננשל טיימס". העיתון דיווח כי אזהרה זו בעלת משמעות רבה נוכח רצונה של טורקיה לקנות מל"טים אמריקאיים כדי לתקוף את המחתרת הכורדית PKK, שלה בסיסים בהרי צפון עירק ליד הגבול עם טורקיה, לאחר שארצות הברית תסיג את כוחותיה מעירק ב-2011.

גורם בכיר בממשל האמריקאי מסר לעיתון כי "הנשיא אובמה אמר לארדואן כי חלק מהפעולות של טורקיה העלו שאלות בקונגרס לגבי האפשרות לבטוח בטורקיה כבת ברית. המשמעות של כך היא שיהיה קשה לאשר בקונגרס חלק מהבקשות של טורקיה מאיתנו, למשל מכירת נשק שישמש אותה בלחימה נגד ה-PKK".

וושינגטון הביעה את אכזבתה מטורקיה בעקבות הצבעתה ביוני נגד הסנקציות על אירן באו"ם. בפגישת מנהיגי ה-G20 בטורנטו אמר אובמה לארדואן כי הטורקים נכשלו לפעול כבני ברית בהצבעת האו"ם. הוא גם קרא לאנקרה לצנן את הרטוריקה שלה נגד פעולת השתלטות צה"ל על המשט לעזה בה נהרגו תשעה בני אדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully