וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפקט טורקיה? נתניהו יוצא ליוון לחזק הקשרים

על רקע המשבר המתמשך ביחסים עם עם טורקיה, פונה ישראל ליריבתה יוון. ראש הממשלה נתניהו יחל היום ביקור בן יומיים באתונה וייפגש עם ראש הממשלה היווני. גורם ישראלי שמצטרף למסע: ”יש התחממות ביחסים”

ראש הממשלה בנימין נתניהו יחל היום (שני) ביקור בן יומיים ביוון, על רקע המשבר ביחסי ישראל וטורקיה. בירושלים מבקשים להדק את היחסים עם אתונה, יריבתה המסורתית של אנקרה, לאחר שהברית האסטרטגית של ישראל עם הטורקים התערערה בעקבות אירועי המשט לעזה.

"יש התחממות ביחסי ישראל-יוון" אמר בכיר ישראלי שיצטרף לראש הממשלה במסע. "אנו מעוניינים להגביר את שיתוף הפעולה הפוליטי והביטחוני עם יוון. נחלוק עם היוונים רעיונות על אופן קידום המו"מ עם הפלסטינים".

היוונים מצידם כבר הביעו עניין בהגברת מעורבותם בדיפלומטיה האזורית. ראש מהממשלה היווני ג'ורג' פאפאנדראו שביקר בישראל בחודש שעבר התייחס במהלך ביקורו לתהליך המדיני התקוע עם הפלסטינים ואמר: "לא נכפה עצמנו, אבל אנו יכולים לעזור. זה האינטרס שלנו ושל האזור כולו".

יוון גם ביקשה להגביר את הקשרים הכלכליים בין המדינות כשעל הפרק שיתוף פעולה בנושאים אקולוגיים כגון חיסכון במים, אבל בראש ובראשונה תיירות. כבר עתה, נהנית יוון מתיירות של עשרות אלפי תיירים ישראלים שעד לאחרונה נהגו לפקוד את מלונות טורקיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully