וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעשני מריחואנה למבקר: חקור הרדיפה נגדנו

צרכני מריחואנה פנו למבקר המדינה כדי שיחקור את מה שהם מכנים כ"בזבוז המשאבים הלא פרופורציונאלי" במרדף אחריהם. "לבד מנושא המריחואנה, מדובר באזרחים שומרי חוק"

כ-50 צרכני מריחואנה פנו בשבוע שעבר למבקר המדינה מיכה לינדנשטראוס בבקשה שיחקור את מה שהם מכנים כ"בזבוז המשאבים הלא פרופורציונאלי" של המשטרה במרדף אחרי מעשני המריחואנה. המתלוננים סבורים כי ההשקעה ברדיפת מעשני המריחואנה גוזלת משאבים רבים מטיפול בבעיות אחרות. בנוסף, היא אינה עומדת בקו אחד עם הנעשה בעולם המערבי ומובילה לענישה שאינה יעילה לעצירת תופעת השימוש בסמים הקלים או הקשים.

יוזם הפנייה הוא קצין קרבי בשירות מילואים פעיל ומנהל תחום ברשות ממשלתית. לדבריו, "עשרות אלפי אזרחים מועילים משתמשים במריחואנה, ביניהם כשליש מהסטודנטים בארץ וציבור המשתמשים מגוון וכולל אנשי צבא במילואים, מרצים במוסדות אקדמיים, עובדי מדינה, אמנים, אנשי תקשורת, עובדי הייטק ופועלי ניקיון כאחד. אנחנו אזרחים שמשלמים מיסים, משרתים במילואים, ולהוציא את נושא המריחואנה - ממלאים אחר חוקי המדינה באופן מלא. הקצאת משאבים כה רבים למרדף אחרי המשתמשים הפרטיים הינה בהכרח גריעת משאבים מטיפול בתופעות חמורות בהרבה, כמו ייבוא של סמים קשים, סחר בנשים, תאונות דרכים, שחיתות שלטונת, מלחמות העולם התחתון ואף סוגיות ביטחוניות".

הכותבים מבהירים כי בפנייתם אין ניסיון לגייס את מבקר המדינה לקידום לגליזציה של הסמים, אלא היא קריאה לקיים חקירה מעמיקה בנוגע לחוסר האיזון, לדבריהם, בהשקעת משאבי הציבור בסוגיה זו. "המשטרה כיום משקיעה אלפי שעות בחודש ברדיפה והפללה של אנשים שלא פגעו בזבוב", נכתב, "היכן היו השוטרים הללו כשאריק קרפ נרצח בחוף הים?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully