וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזכ"ל האו"ם: על העולם להחיש הסיוע לפקיסטן

יום לאחר שנשיא פקיסטן אמר כי 20 מיליון מבני עמו נפגעו בצורה כלשהי מהשיטפונות הכבדים במדינה, הגיע באן קי מון לאיסלמבאד כדי לבחון מקרוב את הנזק במדינה ולדחוק בקהילה הבינ"ל להגיש סיוע

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

מזכ"ל האו"ם באן קי-מון הגיע היום (ראשון) לאיסלמבאד כדי לעקוב אחר הנזק שנגרם מהשיטפונות בפקיסטן, ודחק בקהילה הבינלאומית להחיש את העזרה למדינה הפגועה. כ-1,600 בני אדם נהרגו כתוצאה מהשיטפונות ומיליונים זקוקים למזון, מחסה, מי שתייה ותרופות.

בנוסף, האו"ם דיווח כי התגלו סימנים של מחלת הכולירה וקיים חשש להתפשטותה, עקב תנאי המגורים של הצפופים של הניצולים.

לפי האו"ם, רק רבע מתוך 459 מיליון הדולרים הנדרשים לסיוע הראשוני אכן התקבלו. הארגון מזהיר גם מגל נוסף של מתים עקב רעב ומחלות אם הסיוע לא יגיע במהרה. בתוך כך, השיטפונות צפויים להתפשט למחוז סינד ולאזור בלוצ'יסטן בדרום המערב.

20 מיליון נפגעים

במהלך ביקורו ייפגש באן עם נשיא פקיסטן עלי אסיף זרדרי וראש הממשלה יוסוף רזה גילאני, שזכו לביקורת נרחבת בשל תפקודם במהלך המשבר, במיוחד לאור ביקורו של הנשיא זרדרי באירופה עם תחילת המשבר. זרדרי ניסה לשקם את תדמיתו באמצעות ביקורים באזורים מוכי האסון ומפגשים עם הנפגעים.

אתמול אמר גילאני בנאום טלוויזיוני כי 20 מיליון בני אדם הושפעו מהשיטפונות, הרבה יותר מ-14 מיליון, כפי שהעריך האו"ם בשבוע שעבר.

"למרבה הצער, הגשמים חסרי התקדים והשיטפונות ההרסניים, הפכו 20 מיליון בני אדם למחוסרי בית, הרסו יבולים ומזון בעלות של מיליארדי דולרים, שטפו גשרים ,כבישים ורשתות תקשורת ואנרגיה", אמר גילאני.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully