וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוועדה לבחינת מסקנות גולדסטון הגיעה לעזה

16 חברים מהוועדה לבחינת יישום מסקנות דו"ח גולדסטון הגיעו לרצועת עזה. חברי הוועדה ישהו באזור במשך שלושה ימים ויבחנו האם חמאס יישם את מסקנות הדו"ח

16 חברים מהוועדה שמינתה מועצת זכויות האדם של האו"ם לבחינת יישום מסקנות דו"ח גולדסטון על אירועי מבצע עופרת יצוקה, הגיעו אמש (שבת) לרצועת עזה, כך דיווח בכיר בחמאס. חברי הוועדה ישהו ברצועה במשך שלושה ימים, לאחר שנכנסו אליה דרך מעבר רפיח.

חברי הוועדה אמונים על בחינת יישום מסקנות דו"ח גולדסטון, שבחן את מבצע עופרת יצוקה, על ידי ישראל והרשות הפלסטינית. הדו"ח האשים הן את ישראל והן את הרשות הפלסטינית בביצוע פשעי מלחמה במהלך המבצע בן 22 הימים ברצועת עזה.

עד כה הגישה ישראל את תשובתה לדו"ח גולדסטון בשני דו"חות בהם נכללו פרטי חקירות מצ"ח שנפתחו בעקבות בדיקת צה"ל את מסקנות הדו"ח, וכן צעדים שתנקוט ישראל ליישום מסקנות הדו"ח. בתשובתה השנייה של ישראל נטען, בין היתר, כי צה"ל יפעל להפחתת כמות הנפגעים בקרב אוכלוסיות אזרחיות במקרים של מלחמה ויגביל את השימוש בפצצות זרחן באזורים מאוכלסים.

עוד נכתב בדו"ח כי "בפרט, צה"ל אימץ נהלים חדשים שנועדו להגביר את ההגנה על ביטחון התושבים באזורי הלחימה, לדוגמה, באמצעות הדגשת העובדה שהגנה על התושבים באזורי הלחימה היא חלק אינטגרלי ממשימתו של מפקד הצבא". כמו כן, בדו"ח נכתב כי ישראל ניהלה עד כה 47 חקירות פליליות בעקבות חשדות שונים שעלו נגד חיילי צה"ל שלחמו במבצע בעזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully