וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורקיה מכחישה: לא מעבירים נשק לחיזבאללה

משרד החוץ הטורקי הכחיש את הדיווחים לפיהם חתמה טורקיה עם אירן על הסכם העברת נשק לחיזבאללה בלבנון. לדברי הודעת משרד החוץ הטורקי, מדובר בדיווחים "חסרי בסיס"

משרד החוץ הטורקי הכחיש בצהריים (שבת) את הדיווחים בעיתון האיטלקי "קוריירה דה לה סיירה" לפיהם טורקיה ואירן חתמו ביניהן על הסכם במסגרתו יועבר נשק מאירן דרך טורקיה לארגון חיזבאללה בלבנון. בהודעת משרד החוץ הטורקי נכתב, כי מדובר בדיווחים "מומצאים וחסרי בסיס".

לפי הדיווח בעיתון האיטלקי, ראש המודיעין הטורקי, חקן פידן, פגש את מקבילו האירני חוסיין טאיב על מנת לארגן משלוח של "כלי נשק מתוחכמים, טילים ואקדחים לסוריה, על מנת להעבירם ללבנון", שם יוכלו קצינים אירניים לנטר את המשלוח ולהעבירו לידי חיזבאללה.

בארבע שנים מאז מלחמת לבנון השנייה, חיזבאללה בנה מאגר של 40,000 טילים ורקטות. בראיון ל"וושינגטון פוסט" שנערך בחודש שעבר הזהיר שר הביטחון אהוד ברק כי בפעם הבאה שתפרוץ אלימות מהצד הלבנוני, ישראל תפגע ישירות בממשלה הלבנונית מכיוון שלטענתו היא מאפשרת לחיזבאללה להתחמש.

אם חיזבאללה יירה טילים לעבר תל אביב, "אנו לא נרדוף אחרי כל אחד מהטרוריסטים של חיזבאללה או המשגרים, אנו נראה זאת כלגיטימי לפגוע בכל מטרה ששייכת למדינה הלבנונית, לא רק חיזבאללה". ראש ממשלת לבנון סעד חרירי אמר בעבר כי ישראל "מנסה להצדיק מלחמה נגד לבנון שתוכל לפתוח בה מתי שתרצה", והתלונן על כך שישראל מקיימת טיסות מעקב מעל שטח לבנון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully