וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה תומך בבניית מסגד סמוך לגראונד זירו

נשיא ארצות הברית הביע את תמיכתו בבניית המסגד סמוך לאתר פיגועי ה-11.9. "אני מאמין שלמוסלמים יש אותה זכות לעבוד את דתם כמו כל אחד אחר במדינה הזאת"

נשיא ארצות הברית ברק אובמה הביע הלילה (שבת) תמיכה בתוכנית להקים מסגד ומרכז תרבות אסלמי סמוך לגראונד זירו, אתר פיגועי ה-11.9.2001 בניו יורק. "כאזרח וכנשיא אני מאמין שלמוסלמים יש את אותה זכות לעבוד את דתם כמו כל אחד אחר במדינה הזאת", אמר אובמה. הנשיא אמר את הדברים באירוע בו השתתפו דיפלומטים ממדינות אסלמיות וכן חברים בקהילה המוסלמית בארצות הברית.

הוא המשיך ואמר כי "הדבר כולל את הזכות לבנות מקום תפילה ומרכז תרבות בשטח פרטי במנהטן בהתאם לחוקים המקומיים. זו ארצות הברית והמחויבות שלנו לחופש דת חייבת להיות בלתי מעורערת", אמר אובמה. עוד אמר הנשיא האמריקאי כי אל קאעדה הוא לא האסלם – "המטרה של אל קאעדה היא לא האסלם. היא עיוות בוטה של האסלם. אנשים אלה הם לא מנהיגים דתיים – הם טרוריסטים אשר רוצחים חפים מפשע".

ראש עיריית ניו יורק מייקל בלומברג הביע גם הוא תמיכה רבה
בהקמתו של המרכז וכך גם ארגונים דתיים רבים בעיר. לעומת זאת 53% מתושבי ניו יורק מתנגדים לבנייתו. משפחות חללי הפיגועים מתנגדות לבנייתו של המסגד בטענה שהדבר מהווה בגדיה בזיכרון הקורבנות. פוליטיקאים רפובליקנים כגון המועמדת למשרת סגן הנשיא לשעבר שרה פיילין, קראו גם הם לביטול הפרויקט.

בתחילת החודש דחתה העירייה בניו יורק עתירה נגד הקמת המסגד והמרכז התרבותי, אשר ייקרא "בית קורדובה". בפיגועים ב-11.9 נהרגו כ-2,750 בני אדם כאשר שני מטוסים שנחטפו בידי מחבלים של אל קאעדה התנגשו במגדלי התאומים של מרכז הסחר העולמי במנהטן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully