וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקץ לתסכול: מדענים פיצחו את הקוביה ההונגרית

האדם ניצח את הקוביה. מדענים השתמשו בכוח מחשוב שסופק על ידי גוגל והוכיחו כי ניתן לפתור את הקוביה ההונגרית ב-20 צעדים לכל היותר. "לקח לנו 30 שנים"

כמעט בכל בוידם בישראל אפשר למצוא את הקוביה ההונגרית. הצעצוע משנות ה-80 תסכל דורות של ילדים שניסו למצוא את הדרך המהירה ביותר לפתור את הפאזל ולהצליח לסדר לפחות פאה אחת על פי הצבע הנכון. בדיוק את הבעיה הזו ניסתה קבוצה בינלאומית של חוקרים לפתור. חברת גוגל סיפקה את כוח המחשוב, וכעת טוענים החוקרים שגילו את כל הדרכים בהן נפתרת הקוביה ב-20 מהלכים או פחות.

"כל מי שפותר את הקוביה משתמש באלגוריתם לצורך הפיתרון – שורה של צעדים", אמרו החוקרים. "קיימים אלגוריתמים רבים הנבדלים אחד מהשני במורכבותם ובכמות הצעדים אותם הם דורשים לצורך הפיתרון". לדברי החוקרים האלגוריתמים אליהם יכול להגיע בן אדם נורמלי דורשים לפחות ארבעים סיבובים של הקוביה.

החוקרים טענו כי גילו את "האלגוריתם האלוהי" – האלגוריתם המאפשר לפתור את הקוביה ב-20 צעדים לכל היותר. "לקח לנו 30 שנים מאז המצאת הקוביה, אבל הוכחנו כי 20 הוא מספר הצעדים המקסימלי הדרוש לפיתרון הקוביה". כל מה שנדרש לחוקרים הוא כוח מחשוב רב שניתח מיליארדי מצבים בהן יכולה הקוביה להיות מוצבת. לדבריהם התהליך ארך "רק מספר שבועות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully