וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבית הלבן: "אירן לא זקוקה להעשרת אורניום"

בתגובה להודעת רוסיה על כך שתתחיל לספק דלק לכור האירני בבושהר הודיע הבית הלבן כי אירן הוכיחה שאינה זקוקה ליכולת העשרת אורניום בשטחה אם כוונותיה לשלום

דובר הבית הלבן רוברט גיבס אמר אמש (שישי) כי הודעתה של רוסיה כי תתחיל להזין החודש דלק לכור הגרעיני האירני בבושהר מוכיחה כי אירן לא צריכה להעשיר אורניום על מנת לנהל תוכנית גרעינית אם פניה לשלום. "הם יכולים לעמוד בצרכיהם ללא יכולת העשרת גרעין. צעד זה נועד לפיתוח נשק", אמר גיבס.

מוקדם יותר הודיע דובר סוכנות הגרעין הרוסית כי ארצו תתחיל להזין דלק גרעיני לכור האירני בבושהר החל מ-21 באוגוסט. הדובר ציין, כי אספקת הדלק תהווה צעד חשוב לקראת פעילותו המלאה של הכור הגרעיני הראשון של אירן. עם זאת הוא הוסיף כי הכור עדיין לא ייחשב כמבצעי החל מהתאריך האמור.

בחודש מרץ השנה, אמר ראש ממשלת רוסיה, ולדימיר פוטין כי בכוונת ארצו להפוך את הכור באירן לפעיל בקיץ 2010. כמו כן, ראש התכנית לשיתוף פעולה גרעיני ברוסיה, סרגי קיריינקו, אמר בחודש מאי כי המתקן האטומי בבושהר צפוי להתחיל לפעול באוגוסט. קיריינקו הוסיף כי "הכור בבושהר אינו מאיים על המשך מניעת הפצת נשק גרעיני בשום דרך. אף אחד לא מודאג מבושהר". הוא הוסיף כי החרפת הסנקציות נגד אירן "לא קשורה לכור בבושהר".

עדכון ראשון: 22:08

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully