וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משטרת פולין: "אורי ברודצקי" הוסגר לגרמניה

משטרת פולין הודיעה כי הישראלי הנודע בשם "אורי ברודצקי" והחשוד במעורבות בפרשת חיסולו של מחמוד אל מבחוח, הוסגר לגרמניה בשעות הצהריים

"הישראלי הנודע בשם 'אורי ברודצקי', הוסגר לגרמניה", כך הודיע הערב (חמישי) דובר משטרת פולין, מריוס סוקולובסקי. סוקולובסקי סיפר כי העברתו של ברודצקי, החשוד כסוכן המוסד שהיה מעורב בפרשת חיסולו של בכיר חמאס מחמוד אל מבחוח בדובאי, התבצעה בשעות הצהריים, והעריך כי בשעה זו הוא נמצא כבר בגרמניה.

בשבוע שעבר דחה בית המשפט בפולין את ערעורו של ברודצקי, שדרש לא להסגירו לגרמניה, שם חושדים כי ברודצקי סייע בזיוף דרכונו הגרמני של אחד החשודים בהתנקשות. ברודצקי טען שהחוק הפולני אוסר על העברת אזרחים שכזאת כאשר העבירה המיוחסת נעשתה ממניעים פוליטיים.

ברודצקי נעצר בידי הרשויות בפולין בתחילת יוני, לבקשת גרמניה, כאשר נחת בוורשה. לפי החשד, הגיע ברודצקי לעיר קלן שבמזרח גרמניה, שם הוא הגיש מסמכים לקבלת דרכון בשמו של "מיכאל בודנהיימר".

לפני כחודשיים אמר ראש ממשלת פולין דונלד טוסק שהוא מקווה להימנע מתקרית דיפלומטית עם ישראל, בשל כוונתה של ורשה להסגיר לגרמניה ברודצקי. "אני לא צריך להסביר לאף אחד כמה עדין הנושא הזה, בהתחשב בקשר ההיסטורי המשולש שבין פולין, ישראל וגרמניה. אבל החוק לא משאיר מקום רב לתמרון. אנחנו לא רוצים שלמקרה הזה תהיה השפעה שלילית על יחסי פולין-ישראל ופולין-גרמניה", צוטט ראש הממשלה הפולני בסוכנות הידיעות הצרפתית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully