וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסביב לעולם בשבוע: צ'רנוביל מכה שנית

מסביב לעולם בשבוע: אסון צ'רנוביל מכה שנית, ביפן ציינו 65 שנים להטלת הפצצה האטומית על נגסקי, נשיא רואנדה נבחר שוב ברוב של 93% מהקולות, ובאיטליה אנשים קפצו מצוקים

עשן רדיואקטיבי

ארגונים סביבתיים ברוסיה מזהירים כי חלקיקים רדיואקטיביים עלולים להתפשט באוויר למרחק רב עקב שריפות באזורים בהם ישנה נשורת גרעינית שמקורה באסון צ'רנוביל לפני 24 שנים. השריפות הנרחבות הגיעו השבוע גם לאזור בריאנסק במערב, האזור ברוסיה שנפגע באורח הקשה מהאסון ב-1986. בתוך כך, מנהל רשות הבריאות של מוסקבה אמר השבוע כי בשל העשן והחום כבד, מדי יום מתים בעיר הבירה 700 בני אדם, כפול מהמספר בימים רגילים.
בתמונה: אמבולנס בכיכר האדומה אפופת האובך במוסקבה

יונת שלום

גם ביפן זכרו השבוע את העבר הגרעיני של המדינה. ביפן ציינו השבוע את יום השנה ה-65 להטלת פצצת האטום על העיר נגסקי על ידי ארצות הברית. בשעה 11:02 (שעון מקומי), זמן ההפצצה, צלצל פעמון ועשרות אלפי ילדים, ניצולים, מכובדים ונציגים מ-60 מדינות הרכינו את ראשם לדקת דומיה. הטקס נערך ב"פארק השלום" הסמוך למקום נפילת פצצת הפלוטוניום, שזכתה לכינוי "פאט בוי" (ילד שמן). בנוסף על החרבתה של העיר, יותר מ-140,000 בני אדם נהרגו בהתקפה וממחלות הקשורות לקרינה רדיואקטיבית כתוצאה ממנה.

לא סולחות ולא שוכחות

בעוד יפן ציינה את העוול שנגרם לה במלחמת העולם השנייה, הביע השבוע ראש הממשלה נאוטו קאן התנצלות בפני קוריאה על הסבל שנגרם לה בתקופת השלטון הקולוניאלי היפני, שהסתיים ב-1945. אולם נשים שאולצו לשמש כשפחות מין של הצבא באותה תקופה זעמו על כך שנאוטו קאן לא התייחס בהתנצלותו לעניינן. הן דחקו בטוקיו להביע התנצלות כנה ולפצות אותן. כ-200,000 נשים קוריאניות אולצו לעבוד בבתי בושת של צבא יפן, ובכל שנה מספרן של הנשים שנותרו בחיים פוחת. אך כ-65 שנים אחרי סיום המלחמה והשלטון היפני בקוריאה, הנושא עדיין רגיש מאוד.

השכנים מתפייסים

גם בדרום אמריקה נערך פיוס בין שכנות. אחרי חודש של נתק דיפלומטי נפגשו מנהיגי קולומביה וונצואלה והודיעו על חידוש היחסים. נשיא קולומביה סאנטוס אמר כי השניים קיימו "דו-שיח כן, ישיר ופתוח, כמו בכל מערכת יחסים טובה”. בחודש שעברה ניתקה קרקאס את יחסיה הדיפלומטיים עם קולומביה, אחרי שבוגוטה האשימה אותה במתן מחסה ללוחמי ארגוני המורדים הקולומביאנים FARC ו-ELN.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

נשטפים

כשבועיים אחרי שגשמי המונסון החלו להציף חלקים נרחבים בפקיסטן, מתברר כי מבחינת מספר האנשים שנעקרו מבתיהם, מימדי האסון מאפילים על המספר הכולל של אסון הצונאמי ב-2005 ורעידות האדמה בפקיסטן ובהאיטי, כך מסר האו"ם. השיטפונות גרמו למותם של יותר מ-1,600 בני אדם והשפיעו על חייהם של כ-14 מיליון נוספים, כ-8% מתושבי המדינה. בעקבות הנזק הרב, פתח האו"ם בקמפיין לגייס סיוע למדינה מוכת האסון.
בתמונה: חלוקת חבילות סיוע לתושבים נצורים עקב ההצפות

רמדאן כרים

יותר ממיליארד מוסלמים ברחבי העולם החלו השבוע לציין את חודש הרמדאן, החל כאשר ירח חדש מופיע בשמים. זהו החודש הקדוש ביותר בדת המוסלמית, במהלכו המאמינים צמים מהזריחה ועד השקיעה, ושוברים את הצום בסעודת איפטאר. החודש מסתיים בחגיגות עיד אל פיטר.

מה לגבי 7% הנותרים?

תומכיו של נשיא רואנדה פול קגאמה חגגו השבוע את ניצחונו המוחץ בבחירות לנשיאות המדינה. קגאמה זכה ב-93% מהקולות, אחוז דומה לזה בו זכה בבחירות ב-2003, הראשונות במדינה מאז הטבח הגדול ב-1994. יריביו של קגאמה טענו כי מערכת הבחירות לוותה בדיכוי באלימות. אולם, ועדת הבחירות המרכזית דחתה את הטענות ואמרה כי לא הוגשה לידיה שום תלונות.

לילה זרוע כוכבים

שמי הכפר האוסטרי גרוסמוגל התקרב השבוע צעד נוסף בדרכו להיות מוכרז כאתר שמור של אונסק"ו, לאחר שסוכנות האו"ם אישרה את המורשת האסטרונומית שלו. הכפר הוא אחד המקומות היחדים על פני כדור הארץ שמבקש להיות מוכר כאתר מוגן על מנת לשמור על רמת הארה מינימלית כדי שניתן יהיה לראות את אלפי הכוכבים בלילה. גרוסמוגל נמצא באזור נידח במרחק כחצי שעת נהיגה וינה. הגבעות מגינות עליו מפני אורות עיר הבירה, והוא נוקט בצעדים כדי להפחית את רמת ההארה.
בתמונה: גשם המטאורים השנתי שנערך השבוע על רקע שמי הכפר

שומרים על המסורת

נערים בשוויץ החלו בהכנות לקראת פסטיבל ההאבקות האלפינית במדינה. לשם כך הם חידדו את כישוריהם באימוני "שווינגן", הלא היא האבקות אלפינית – הספורט העתיק ביותר בשוויץ.

מה הוא קופץ?

גם באיטליה עסקו השבוע בספורט, יותר אקסטרים מהאבקות, שאינו מומלץ לבעלי לב חלש או פחד גבוהים. בעיר בארונצ'יה, צפונית לטורין, נערכה אליפות רד בול בקפיצה מצוקים, שמשכה קופצים מכל העולם וכ-40,000 צופים.

בתמונה: אנטוניו חרחה ממקסיקו קופץ מצוק בגובה 25 מטרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully