וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צום בתפוח הגדול: ניו יורק מציינת את הרמדאן

הקהילה המוסלמית בניו יורק מקווה להפיץ מסר של שלום במהלך חודש הרמדאן, על רקע המתיחות הדתית בשל הכוונה לבנות מסגד סמוך לאתר פיגועי 11 בספטמבר

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

הקהילה המוסלמית בניו יורק מציינת את חודש הרמדאן, על רקע המחלוקת סביב התכניות לבנות מסגד סמוך ל"גראונד זירו" בדרום העיר. כ-500 מוסלמים התכנסו במסגד של המרכז האיסלמי בניו יורק לתפילה ולסעודת שבירת הצום, ה"איפטאר". אימאם המסגד אמר כי הרמדאן הוא "הזדמנות טובה עבור המוסלמים להפיץ מסר של שלום".

ואכן זהו מסר חשוב ביותר בזמן שהרוחות בניו יורק, ובארצות הברית כולה, סוערות בשל הכוונה לבנות מרכז קהילתי מוסלמי שיכלול חדרי תפילה בעלות של 100 מיליון דולרים כשני רחובות סמוך למוקד אירועי 11 בספטמבר 2001.

יוזמי המרכז זכו להשיג משמעותי בשבוע שעבר לאחר שחברי המועצה לשימור מבנים של העיר החליטו פה אחד להסיר מבנה בן יותר מ-150 שנים בדרום העיר מרשימת המבנים לשימור, ובכך סללו את הדרך להריסתו, ולבניית המרכז. תומכי ההחלטה טענו שהמיזם יעזור לגשר בין המערב לעולם המוסלמי, וישנה את אזור דרום מנהטן האפרורי וגם את הדרך שבה אזרחי אמריקה מסתכלים על מוסלמים מאז הפיגועים.

אך רבים, בראשם מושלת אלסקה לשעבר שרה פיילין, מתנגדים נחרצות למה שכונה "פרובוקציה חסרת רגישות", ו-"אנדרטה לטרוריסטים". גם גופים היהודים, כמו הליגה למניעת השמצה, הביעו את התנגדותם. מרכז שמעון ויזנטל בלוס אנג'לס טען כי יש לאפשר למשפחותיהם של 3,000 הקורבנות לקבל את ההחלטה אם לבנות את המרכז סמוך ל"שדה הקטל הגדול ביותר בתולדות אמריקה", מכיוון שהם אלה שסבלו ישירות מהפיגועים.

לעומתם, ציין ראש עיריית ניו יורק מייקל בלומברג כי ייתכן שבמדינות אחרות מונעים ממישהו לבנות בית תפילה, אך זה לא אמור לקרות בעירו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully