וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם טורקיה תחקור המשט: "נבחן התקפת ישראל"

שר החוץ הטורקי הודיע כי צוות מומחים מטעם מדינתו יבדוק את אירועי המשט לעזה, בו נהרגו 9 אנשים, ויעביר את ממצאיו לצוות הבדיקה של האו"ם

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל)

טורקיה הקימה צוות בדיקה משלה לחקירת אירועי המשט לעזה, במסגרתם נהרגו שמונה אזרחים טורקים וטורקי בעל אזרחות אמריקאית. כך הודיע היום (חמישי) שר החוץ הטורקי, אחמט דאווט אולו. לפי ההודעה שמסר, הוועדה תהיה כפופה למשרד ראש הממשלה הטורקי, רג'יפ טייפ ארדואן, ותחקור את "ההתקפה והטיפול לו זכו הפעילים מחייל צה"ל", לשון ההודעה.

הדו"ח שייכתב יימסר לועדה שהקים מזכ"ל האו"ם באן קי מון לחקר האירועים ושהחלה את עבדתה לפני יומיים. הצוות הטורקי יכלול עובדים של משרדי החוץ, המשפטים הפנים והתחבורה של טורקיה, כמו גם בכירים מהסוכנות הימית של טורקיה.

בהצהרה לא נמסר מתי צפויה הוועדה לסיים את עבודתה.
אנקרה כבר הודיעה כי היא סומכת על חקירת האו"ם, אך ישראל, ששלחה נציג מטעמה לדיונים, מנכ"ל משרד החוץ לשעבר יוסף צ'חנובר, איימה לא ליטול בה חלק, אם תדרוש חקירה של חיילי צה"ל.

בראש צוות הבדיקה של האו"ם עומד ראש ממשלת ניו זילנד לשעבר, ג'פרי פאלמר, ונשיא קולומביה היוצא, אלוורו אוריבה. כמו כן חברים בוועדה נציג ישראלי וכן נציג טורקי. זו הפעם הראשונה שנציג ישראלי ישתתף בוועדה של האו"ם שעניינה חקירת ישראל. מזכ"ל האו"ם, באן קי מון, מינה כנציג הטורקי בוועדה את אוזדם סנברק, דיפלומט טורקי וותיק, שמילא בעברו תפקידים במשרד החוץ הטורקי ובאו"ם.

בישראל הוקמו שתי ועדות בדיקה נוספות לבחינת אירועי המשט. ועדה אחת הוקמה על ידי הממשלה בראשות השופט בדימוס יעקב טירקל. הוועדה תבחן את חוקיות המצור על עזה, ההשתלטות על המשט מחוץ למים הטריטוריאליים של ישראל ואת מידת השימוש בכוח בהשתלטות הצבאית על המשט, במהלכה נהרגו תשע
תשעה מנוסעי הספינה "מרמרה". הוועדה פועלת לצד ועדה בראשות האלוף במילואים גיורא איילנד, שאמורה לבחון את פעולות צה"ל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully