וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ילד אמריקאי יצא לקוריאה כדי להשכין שלום

ילד אמריקאי פתח במסע דיפלומטי לחצי האי הקוריאני, במטרה להביא שלום לאזור. במכתב שהעביר לנשיא אובמה ולמנהיגים נוספים, הודיע כי בכוונתו לנטוע ”יער שלום” באזור המפורז בין הקוריאות

האם דווקא ילד אמריקאי יהיה זה שישכין שלום בין הקוריאות? ג'ונתן לי, מתבגר אמריקאי ממוצא קוריאני ממדינת מיסיסיפי, מתכנן לצאת השבוע לחצי האי הקוריאני, כשבידיו מכתב המפציר במנהיג קוריאה הצפונית קים ז'ונג-איל לנטוע "יער למען השלום" בשטח המפורז בין הקוריאות. ממשפחת לי נמסר בנוסף, כי הבן ביקש לקיים פגישה של פנים-אל-פנים עם ז'ונג-איל, אך בקוריאה הצפונית הסכימו לאשר רק את קיומה של פגישה בין ג'ונתן לבין גורם שלטוני "בכיר".

"ייתכן שאתם תוהים מדוע ילד בן 13 ירצה לנסוע לאזור המסוכן הזה, בייחוד בימים קשים אלה", כותב לי. "ובכן, מזה שלוש שנים אני מקדם יוזמה לשתול עצי ערמונים בגבול שבין הדרום לצפון - הן למען איכות הסביבה והן למען הציבור הקוריאני". לי כבר זכה לפני שלוש שנים לפגוש את נשיא דרום קוריאה לשעבר קים דה-ג'ונג, ובמכתבו הסביר הצעיר כי פגישתו עם המנהיג הדרום קוריאני הותירה בו רושם עז. לי מספר כי הפרדתן של הקוריאות מזה כ-60 שנה הובילה לכך ש"ילדי שתי המדינות לא זכו לראות זה את זה". "באופן אישי", הוא מציין, "הדבר מעציב אותי מאוד. כולם הרי רוצים שלום".

הצעיר השאפתן כבר העביר את המכתב לנשיא ארה"ב ברק אובמה וכן למנהיגים שונים ברחבי אסיה. מסעו בן שמונת הימים של לי לחצי האי ייפתח במהלך היממה הקרובה. קיונג לי, אביו של ג'ונתן, טוען כי בממשל הצפון קוריאני קיבלו בברכה את יוזמתו של בנו, ולפיכך יזכה בנו לפגוש גורם בכיר בצפון עוד בימים הקרובים. ביקורה של המשפחה האמריקאית בשטחי קוריאה הצפונית אושר, לדברי האב, על ידי גורמים באו"ם, וזאת אף על פי שפיונגיאנג אינה מקיימת קשרים דיפלומטיים עם וושינגטון.

היחסים בין הצפון לדרום עברו טלטלה עזה בעקבות תקרית הפצצת ספינת הצי של הדרום, שהובילה למותם של 46 מלחים. חקירת האו"ם שנפתחה לאחר התקרית קבעה מעבר לכל ספק כי האחריות להטבעת הספינה מוטלת על הצפון. ואולם בפיונגיאנג דחו מכל וכל את ההאשמות, וקראה לחקירה נוספת. בתוך כך, קוריאה הדרומית טוענת נגד הצפון כי הטבעת הספינה מהווה הפרה של הסכם שביתת הנשק מ-1953 שנחתם בין שתי המדינות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully