וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יועצו של אובמה: לא פוסל מפגש עם נשיא אירן

היועץ לביטחון לאומי בממשל אובמה התייחס להצעתו של נשיא אירן לקיים עימות טלוויזיוני עם נשיא ארה"ב, והצהיר: "הדלת לכך פתוחה". זאת בתנאי שטהרן תסכים למו"מ בנושא תכנית הגרעין שלה

האם נשיא ארצות הברית ברק אובמה ייעתר להצעתו הפרובוקטיבית של הנשיא האירני מחמוד אחמדינג'ד, ויקיים מולו עימות חזיתי? היועץ לביטחון לאומי בארצות הברית, הגנרל ג'יימס ג'ונס, אשר משמש כיועצו הראשי של הנשיא אובמה, רמז הלילה (חמישי) בריאיון לרשת CNN כי הנשיא האמריקאי עשוי להסכים להיפגש עם נשיא אירן, זאת בתנאי שטהרן תסכים לשוב למו"מ בנושא תכנית הגרעין שלה. בתחילת החודש הזמין אחמדינג'ד את אובמה להשתתף עמו בעימות טלוויזיוני על מנת לבחון למי משניהם יש פתרון טוב יותר לבעיות העולם.

"הדלת פתוחה", אמר הגנרל ג'ונס, אך התנה את הפגישה בהסכמתה של הסוכנות לאנרגיה אטומית באירן לחזור לשולחן הדיונים. משנשאל ג'ונס ישירות על נושא הפגישה, השיב כי "בסופו של דבר, אם הדרכים יצטלבו – הכול אפשרי". עם זאת, יועצו של אובמה הדגיש כי "אין כל טעם לקיים מפגש בעל אופי של מופע תיאטרלי".

ג'ונס סירב בתוקף להתייחס לסוגיית האפשרות של תקיפה אמריקאית באירן, במקרה שהמאמצים הדיפלומטיים ייכשלו. "אינני מתכוון להתייחס לכך", אמר. הבכיר האמריקאי ציין כי גם החזרתם של שלושת המטיילים האמריקאים המוחזקים באירן מזה כשנה תהווה "מחווה חשובה שעשויה להוביל לשיפור היחסים".

"ממתינים להשפעת הסנקציות"

יועצו לביטחון לאומי של נשיא ארצות הברית התייחס גם לנושא יעילותן של הסנקציות שהוטלו על אירן. לדבריו, לארצות הברית יש די זמן להמתין עד שהסנקציות נגד אירן יישאו פרי. הגנרל ג'ונס הוסיף כי רק לאחר מכן יפנה הממשל האמריקאי לדרכים חלופיות במאבקו בחימושה הגרעיני של אירן. "הבית הלבן רוצה לתת לסנקציות זמן כדי לעבוד, ורק לאחר מכן יפנה לאפיקים אחרים", אמר ג'ונס והוסיף כי יש לו "מרחב תמרון מספק".

הנשיא האירני העלה את הצעתו הפרובוקטיבית במהלך כינוס בטהרן לפני כעשרה ימים. לדבריו, הוא יהיה מוכן לקיים את העימות בעת שיבקר במטה האו"ם ניו יורק בספטמבר על מנת להשתתף בעצרת הכללית של האו"ם. בנאום מתח אחמדינג'ד ביקורת על כך שאובמה החמיץ את מה שכינה "הזדמנויות היסטוריות" לתקן את היחסים עם אירן. "אובמה אמר שהוא רוצה לערוך שינוים ואנו בירכו על כך. למרבה הצער, הוא לא ניצל נכונה את ההזדמנות ההיסטורית", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully